oljeg12 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 50555

Most olyasmit írok, amit ha valaki mondja nekem, akkor nagyon kétkedve tudnám csak elfogadni.

A napokban történt egy olyan dolog velem, hogy hol sikerült előremenetbe kapcsolnom az Aixam500.4 váltóját, hol nem. Addig még hideg volt a váltó, addig simán lehetett előre és hátramenetbe is kapcsolni.

Fölhívtam Bakancs4 fórumtársunkat, hátha tud valamit mondani róla, hogy mi okozhatja a problémát. De ő se találkozott még ilyen problémával. A rúgóra tippelt, ami alaphelyzetbe (előremenetbe) állítja a váltót.

Gondolkodtam, hogy mi lehet a baj. A rúgó szerintem nem lehet, mert akkor úgy se működne, hogy néha vált.

Másnap Bajára mentem. Na ott beütött a krakk. Nem volt hajlandó előremenetbe váltani. Már azt hittem, hogy hátramenetbe kell haza jönni. Hosszú perceken keresztül kínlódtam, mire egyszer sikerült. Itthon visszahűlt és megint működött.

Arra gondoltam, hogy talán kenési probléma lehet. Nem volt itthon, csak 5 W 10-s hajtómű olajam. Abból bele öntöttem 3,5 dl-t. Elmentem kerültem a faluba egy kb 5 km-s kört. Haza jöttem és az udvarba próbáltam melegen, előre, hátra. Perceken keresztül. Minden gondnélkül működött.

Ma ismét voltam Baján és vettem 75 W 90-s olajat, hogy le cseréljem a váltóból. Nem volt vele semmi baj. A gépkönyv szerint 7 dl kell bele. Én most bele öntöttem az egész litert.

Megmértem a leengedett olaj mennyiségét és most az utánatöltött 3,5 dl-l együtt 9,5 dl lett. Tehát a gépkönyv szerinti 7 dl helyett 6 dl volt a váltóba, amikor csinálta a problémát.

Ezt azért írtam le, hogy megosszam a tapasztalatomat. Ha esetleg valakinél jelentkezne ez a tünet, akkor kezdje az olajszint növeléssel.

 

De most megjelent egy másik probléma.  kilométeróra mutatója Vagy lent van a nulla közelébe, vagy pedig föl föl ugrik magasabb értékre. A számláló a kb 22-25 km-s út alatt ment előre 6 km-t.

Szerintetek, ezt a spirál, vagy a meghajtás csinálhatja?