latolgato Creative Commons License 2023.11.28 -1 0 1771

Sziasztok!

Kis olvasnivaló a kíváncsi
 Megértem 65000km-re azt az "élményt", hogy egy csattanást (mintha rámentem volna egy nagyobb méretű meglapított konzerves dobozra 80-al) követően az autó nem húz és erőtlen lett. Indul, nem áll le, egyenletes az alapjárat, általános hiba lámpa jelzett pár méterre az esemény után, megálltam, majd később mellé a check engin is megjelent. Hazagurultam vele , majd még aznap 6 km. a városban, erőtlenül, kényelmetlen autózással, közben állandóan azt néztem átvált-e vörösre. Majd este kiolvastam, több adat az adott időpontban, az akkori sebesség beíródott, 38km/h. Se forró se tök hideg se őrült sebességgel nem gyötörtem, idegen zaj, egyéb, semmi addig a pontig. Indulástól haladtam kb. 1500m ert. A kód P0336 Crankshaft Position Sensor "A". (P0336 Főtengely helyzet szenzor A áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba) Meghozattam egy új jeladót, amit kicserélve a régivel, sajnos nem történt javulás. A motortérben semmi nyoma a "hanghatásnak" folyadékok, kenőanyagok rendben, macska és rágcsáló sem járt benne, ékszíj újak. Gondolom olvasva a hasonlókat, a következő lépés a vezérlő elektronika ellenőrzése lenne. Vajon mi mérte és tudott továbbra is fordulatszámot mérni, ha csak nem másik jeladó is van valahol a B4d blokkon, vagy a 3 hibakód kiolvasó APP is egyformán tévedett és jó az eredeti szenzor? Indukciós jeladó két vezetékes, a régi kb. 1,1Kohm az új 1,2 tehát működőképes a régi is, 1k alatt már nem lenne az. Ha valami oknál fogva a vezérlés vagy jeladója okozza a galibát, akkor miért nem azt a hibát kapom. Még a sokadik zöld és fehér tyúkbelet akarom kimérni, nem szakadtak-e és csak hajszál tartja a vastag kötegben a vezérlőig, persze akku levéve. Na és mi a jó izé adta azt a csattanó hangot. Ha eldöntöttem mit tegyek és hová guruljak vagy trélerezzem az autót, majd valamikor leírom mire jutottam. Profi módon mutatja be