vino-et-veritas Creative Commons License 2023.11.29 0 2 18736

Akinek van, az tudja, hogy mire számíthat, milyenek a határai.

A videós kommentek egy része a szokásos "francia = hulladék" sztereotípiát hozza...

 

A '90-es évek óta vezetek francia kocsikat (is) - főleg Renault (minimális Citroën).

A kopó és cserélendő alkatrészek, anyagok kivételével alig volt velük probléma.

Két dolog fogott ki csak ezalatt rajtam.

Az egyik a korai K4M (Mégane) gyújtótrafó, ami eleinte típushiba volt, de cserével rendbe jött.

A másik ugyanennél a motornál a szíjtárcsa törése, aminek motorcsere lett a vége - úgy 240.000 km után...

Ahogyan a filmben is szerepelt, szinte semmi rozsda sem volt sok év alatt a Renaultokon.

Még a koros R5-ösön sem. 

A műanyagok kopogása, nyiszorgása sem volt soha vészes, bár előfordult.

Komoly, "rejtélyes" elektromos hiba sem volt jellemző.

Ami előjött (pl. vezeték törése idősebb korban az ajtónál), könnyen javítható volt.

Egyszer volt egy ECU-csere is (Mégane). De az is inkább a saját hülyeség miatt, mert fa alatti parkolás miatt eltömődött a vízelvezetés, így az egység tönkrement a megrekedt víztől...

A Fluence esetében viszont szinte semmi jelentős hiba eddig (+180.000 km)....