Káun Creative Commons License 2023.11.29 0 0 3678

Tudja valaki hogy Rába contact buszokat csak volanok járattak annó?helyköziekre célzok.

A somló,Borsod,Agria,Hatvani, Balaton,Pannon volánnál egy se volt a listák szerint.

De somló volánnál volt egy Contact 092 tesztelésen, 2003 körül, de alapon ők se vettek olyat.Mondjuk amilyen kis cég volt, inkább biztosra mentek, megbizható kocsikat gyűjtve.Raba csak átmenetileg volt somló volánnál,rendszámot nem tudok.

Én szerettem őket, bár sajnos igen megbízhatatlanok főleg ha nem tartják karban.Ami sok helyen látszik ,nógrad volánnál helyköziben 6 db volt eredetileg, de később még 4 ét hozták, Mátra volantól, ésa  Jaszkuntól.

A 3 tengelyes változat se jött be, Tisza 3s a Kapos Volán szerzett be ebből.Kapos mindössze 1 db ot.Egyébként ez előremutató lett volna hisz mai napig sokan gyártanak 3 tengelyes buszokat, így ha az olcsóbban elkelt volna, meg nem mentek volna csődbe időközben, sikertörténet lehetett volna a gyárnak.

A 200 as család 35 évet is kibírta,a Rába viszont feleennyi időt tudott átlagban leszolgálni.bar a 200 asok túlfuttatasa se egészséges dolog, 20 év normális egy busznak, de a rabák nem is bírtak volna többet 15-20 évnél, így is a gatyája ráment a cégeknek a karbantartásukra,nagy csőd volt járatni.

A Volánbusz 8 évesen 2 rábatól vált meg, 2008 körül.Ezek 2000 és kocsik, összesen 25 szóló,12 csuklós volt náluk.Ebből a legfiatalabbak 8 évesen lettek selejtezve, legtovább csuklósok maradtak.(3 éve is voltak még)nyilván nem volt értelme tovább foglalkozni velük, aminek sok pénzt emésztett fel a javítása

A Bakony Volán egyetlen rabaja csuklós, HXU 690 rendszámot kapott, ma is forgalomban van.(?) 3 gazdás kocsi , így érthető ha bírja az iramot , bár nyilván sok nyűgje van annak is.

A többi cég aki használt rábát , is selejtezték őket mára ezért időszerűnek tartottam írni róluk most.Vagy írt más is?

Megérdemlik, elvégre magyar termék, még ha nem is kiváló.

Folytatás ?Természetesen csak a Rába buszokról szólt ez az írás.