Figyeljél már egy kicsit arra, hogy mire válaszolsz.
Mert úgy írsz, mintha ezek az én elképzeléseim lennének, miközben a szövegből minimális odafigyeléssel egyértelmű lesz, hogy nem azok.
(Volt már elképzelés" =/= Van olyan elképzelésem)
Hasonló a gödöllői HÉV-vonal is -az erős emelkedőt Mogyoród felé lehetett egy kiseb emelkedővel elkerülni
A Gödöllői HÉV vonalán most is jelentős emelkedők, továbbá töltésen és bevágásban vezetett részek is vannak.
Amennyiben kifejezetten cél lett volna a mogyoródi kitérő levágása, nagy valószínűséggel lett volna lépés ebbe az irányba.
Nem feltétlenül a vonal építésekor - lásd az eredetileg Csömörön át vezető vonalat a vonal építésnél jóval később, részben kiváltó, Cinkota-Kavicsbánya szakaszt, a 35‰-es emelkedővel.
Itt a vonal HÉV jellegéből adódóan fontosabb volt Mogyoród település kiszolgálása. Erre reagálva írtam, hogy ez a vonal nem fővonalnak való.
A 80-asra ugyanaz igaz, mint az 1-esre, a Dunakanyar környékén a 70-esre és a 40-esre (utóbbinál az elővárosi rész átépítése hozott némi változást az elkerülővel): jelenleg jobb híján fővonalnak jók, ha egyszer nagy sebességű pálya lesz a cél, ahhoz majd új nyomvonal fog kelleni.