Econell99 Creative Commons License 2023.12.09 0 1 19334

Fent vannak már pár napja a konkrét menetrendek is.

 

A 10Y mindenképpen nagyon jó, mert a 10A-k helyett lesznek, így Nyírszőlős felé az egyértelműen bővítés, hétköznap délelőtt így duplázódik a járműkövetés. Igazából el lehetne gondolkodni azon is, hogy fixen a Kórház felé járjon az összes 10-es. Nyírszőlős felől valószínűleg több embert érdekelne a Kórház főbejárat felőli rész, mint az SZTK felőli, a Család utca felől meg igazából mindegy, hogy melyik irányba megy a busz az állomás felé, menetidőben nem oszt, nem szoroz. És így legalább értékelhető Vasútállomás-Kórház kapcsolat lenne. Vagy ha marad ez a 10/10Y rendszer, akkor a 2/22/H32 csoportot is meg lehetne hosszabbítani a Vasútállomásig a kórházi kapcsolat javítása érdekében. A Vasútállomás - SZTK kapcsolat javításához meg a 4/4Y kellene meghosszabbítani a Vasútállomásig.

 

Ennek a 11Y továbbra sem látom sok értelmét. Jó az tény, hogy gyorsabb lesz Örökösföld felé, mint a meglévő járatok, de ehhez igazán felesleges volt még egy kevés indulásos, csonka viszonylatot indítani. Ráadásul a Belváros felé nem is feltétlen gyorsabb, mert bár a Pláza felé spórol időt, de a Belváros megkerülésével el is veszíti az előnyét mondjuk azoknak, akik a Vay Ádám körútig mennének vele. Pl. Örökösföldi Piac - Vay Ádám körút 11 perc 17-essel és 20 perc 11Y-al (mindkettő a 7:15-kor induló járatok menetideje alapján). Ez minden csak nem versenyképes. Azért viszont jár a piros pont, hogy kb. sikerült összehangolni a 17-essel a 11Y-t, illetve reggel 7:15-kor kvázi 17-es tehermentesítőként indul. Azért is jár, hogy a 9-es Törzs utcára helyezésével és a 17Y megszüntetésével sikerült egyenletes 30 perces követést kialakítani a Család utcán délelőtt. Eddig ugye az volt a baj, hogy a 9-es és 17-es 8 perc különbséggel ment el egymás után, majd majdnem egy óráig semmi. Ne is csodálkozzanak, hogy így nem volt kihasznált a 9-es.

Bár én még mindig azt mondom, hogy a 17-esen kellene 15 perces követés csúcsidőben és mehetne végig a Szegfű utcán a Pláza felé. E mellé fontos még a normális menetrenddel a 9-es is a Kertváros-Kórház kapcsolat miatt. Legalább 30 percenként csúcsban és óránként csúcsidőn kívül. És így kb. semmi szükség nem lenne a 11Y-ra.

 

Ez a 15-ös se lesz valami ismert és népszerű ezzel a 6 db indulásával, valszeg sokan azt se fogják tudni, hogy mi ez és inkább fel sem szállnak majd rá. Nem beszélve arról, hogy tovább bonyolódik a 7-es csoport, mostmár 7-15-18-44 lesz. Sokan még a 18-ast és 44-est sem értik, erre bejön még egy teljesen új szám a képbe. Ez a 7-es vonalcsoport nagyon újragondolásra szorulna.

Pl. lehetne úgy, hogy a 18-as és a 44-es megszűnik, helyette 25Y menne Orosig, ami Örökösföldig megegyezne a 25-össel, majd onnan a Törzs utca - Oros útvonalon menne a 44-es vonalán. A 25 és 25Y 30-30 perces csúcsidei, és 60-60 perces csúcsidőn kívüli követéssel optimális lenne Oros és Borbánya felé is. Így legalább meglenne a kapcsolat Orosról az Északi körút felé is, nem beszélve arról, hogy a körúti kiszolgálás is javulna. Azzal még lehetne fűszerezni mondjuk, hogy a Sóstói út - Csaló köz - Korányi útvonalon menjen, így Borbánya, Örökösföld és Oros felől is lenne kapcsolat a körút mellett az Egyetem felé is. A kieső 18-as és 44-esek helyett meg indulhatna sima 7-es busz. Valószínűleg így jobban használnák az emberek, mert azt jobban értenék, mint a mostani rendszert. Ezt a 15-öst pedig be lehetne integrálni a 7-es szám alá. Pl. 15-ös helyett lehetne belőle 7-es busz, a mai 7-esből 7A, esetleg később lehetne még 7Y ha akarnak egy ellenkörjáratot a 14F-hez hasonlóan. Mennyivel egyszerűbb lenne így a számozás, mint a 7-15-18-44.

 

Ez a 19-es alapvetően nem rossz ötlet, legalább nem a járatritkítás mellett döntöttek az alacsony esti utasszám miatt.

 

Ez a 28-as meg aboszút baromság ebben a formában. Ez a 3 db indulás irányonként nevetséges, mindegy lett volna, ha el se indul így. Ugyanakkor az összevont 26-27-be ezt is be lehetne integrálni, ha a központ felé értelmes sűrűségű 17-es járna. Akkor az összevont új 27-es mehetne az Északi körút felé is a Belváros helyett.

 

A SUK-ig hosszabbított H30-as 78 perces menetideje brutális lesz. Valószínűleg lesznek rajta késések bőven. :D

 

 

 

 

Előzmény: Credo EN 9,5 (19333)