tuzindito79 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 60252

Sziasztok! Egy kis iránymutatást szeretnék kérni tőletek! Scenic II 1,6 benzin autóm kb. nyáron eljátszotta, hogy megálltam egy boltnál vásárolni és utána nem volt hajlandó beindulni. Az önindító tekert, de csak pöffent 2-3-szor és leállt, utána már csak tekert, de nem indult be. Haza kellett vontatni. A motortér biztosítéktábláját kiszereltem, hátha régi beázás nyomait találom, de nem volt korrodált sehol, a NYÁK újszerűnek nézett ki. Egy kis kontakjavító alkalmazása után összeraktam mindent és beindult. Aztán egészen novemberig talán heti 1-2x csinálta ezt, de miután megmozgattam a vezetékeket a biztosítéktáblánál, beindult és napokig nem jött elő a hiba. Arra is rájöttem, hogy ha ilyenkor kihúzom, majd visszadugom a biztosítéktála 12 pines szürke csatlakozóját, akkor beindul. Ez ment is egy darabig, de sajnos a múlt héten már hiába csináltam bármit a vezetékekkel a biztosítéktáblánál, nem indult. Közben november elején kapott egy új főtengely holtponti jeladót, de nem változott semmi. Hétvégén szétszedtem mindent és kapcsolási rajz alapján ellenőriztem a vezetékeket szakadásvizsgálóval minden szenzor, jeladó, nyomáskapcsoló, gyújtótrafók, befecskendező szelepek, stb. és a biztosítéktábla, valamint ECU csatijai között. Nem találtam szakadt vezetéket. (mondjuk lehet, hogy testzárlatra is érdemes lett volna csekkolni) Összerakásnál minden kapott kontaktjavítót és most megint indul pöccre azóta is. Viszont összeszerelés után bedobta a P0340, majd a P0010 hibakódokat. Mi a csuda történhetett? Menettulajdonságban nem érzek semmi bizonytalanságot. Ugynaúgy húz, nem remeg, nem torpan, legfeljebb annyit, hogy elindulásnál nagyobb gáz kell neki, mint eddig, mert kuplung felengedésnél elkezd fulladni. Utána váltásoknál már nincs ilyen probléma.

 

Természetesen a check engine világít, indítás után a check emission megjelenik, valamint menet közben többször is véletlenszerűen egy pillanatra felvillan a check injection felirat, de azonnal el is tűnik.

 

Ez inkább vezérműtengely jeladó vagy inkább szolenoid problémára utal? Vagy mindkettőre egyszerre? :) Vagy az ECU haldoklik? Esetleg a biztitáblán pusztul el valami hamarosan? Plusz info: a biztosítéktáblában a fekete csati (mindkét oldali tompított lámpa) durván meg van olvadva (ennél a két pinnél a NYÁK hátoldalán barna folt is van), megvan az új csati, hétvégén cserélem. Ugyanitt a hasonló csak barna csatin az 1. és 5. pin szintén olvadozik, ezeknél is NYÁK hátoldalán barna folt. A szolenoidon mértem ellenállást, az elvileg jó volt 0,8 KOhm körüli. Ki még nem szereltem őket tisztogatni, tesztelni. A vezérműtengely jeladó referencia feszültsége 12V, de a jelkábelen is annyinak kell visszamenni az ECU-hoz, vagy oda már csak 4,8-5V?

 

Bocs a hosszú írásért! Előre is köszi a segítséget!