WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50608

A kínai autó lutri, van ultragagyi és high-tech is. Ha olyat veszel, amihez nem ért senki, nincs hozzá semmilyen dokumentáció, akkor megszívtad. Ugyan úgy, mint azok a szerencsétlen mopedautó tulajdonosok, akik nem találnak szerelőt a Kubota vagy Lombardini motorhoz, vagy a variátorhoz.

A Ligier vagy az Aixam gyári elektromos változataihoz van szakértelem, de az én házi barkács Stellámhoz sem nyúlna hozzá egy normális szakember.

 

Az én elektromos buszom is kínai, de a vásárlás előtt elolvastam a márkatársak tapasztalatait, személyesen beszéltem olyanokkal, akik futárcégek flottáiban használják. Azt is előre tisztáztam, hogy ki fogja tudni javítani szükség esetén. Hivatalos szervíz csak Bécsben van, de három komoly elektromos autó szervíz is foglalkozik ezzel a típussal. Szerencsére Volvo koppintás, ahhoz meg sokan értenek itthon.

 

Egy normális elektromos autónál nem probléma télen sem a töltés. Az én kocsim se tölti a jéghideg akkut, amikor rádugom a konnektorra, előbb 15-20 percig fűti az akkut, és csak utána kezdi el tölteni. Nyáron meg hűti a klímával az akkut, ha szükséges, nem olyan bonyolult ez.

 

Nálunk a családban már csak egyetlen diesel motoros autó van, de az is fent van már a hahun, remélem hamarosan azt is elviszik. Nekem nem hiányzik se a diesel, se a benzines autó, de ha valaki arra gerjed, engem aztán nem zavar. Azt mondjuk nem értem, miért van a benzinvérűek körében ez a zsigeri gyűlölet az elektromos autósok iránt. Pl. a diesel motoros Transittal 80 km/h körül szoktam közlekedni az országúton, a Maxussal se megyek lassabban, mégis villognak a hátam mögött, amikor utolérnek. A fene se érti ezt a sok idiótát...

Előzmény: ívfény (50606)