WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50627

Szia, megkaptam :)

 

Ritkán olvasom már az index fórumokat, a telefonomról nem megy, a laptopot meg gyakran hetekig elő sem veszem. De amúgy se nagyon tudok én már segíteni itt senkinek, nincs már jogi hercehurca, nem kell pereskednünk az NKH-val, a variátorok átalakításáról is fent vannak a neten több helyen is a műszaki rajzok és a leírások. A diesel motorokhoz nem értek, szerelőt se tudok ajánlani aki meg tudna csinálni egy Kubota vagy Lombardini motort. Az elektromos mopedautózás meg csak bosszantja a tagokat, ahogy az értékelésekből látom. Biztosan dicsekvésnek tűnik, hogy az én elektromos járgányaimmal nincs semmi gond, de nem tehetek róla, a Ligierrel 3 év alatt 40e km-t mentem, és nem romlott el benne semmi.

 

 

Egy mopedautónál szerintem ideális az elektromos hajtás, azzal nem szoktunk több száz km-es távokat utazni, bár amikor Bakancs kolléga az első mopeautós találkozót megszervezte, 6 óra alatt lenyomtuk egy Ligierrel a Debrecen-Siófok távot. De jellemzően a mopedautókat településen belüli furikázásra használjuk, arra meg elegendő egy 4 kW-os villanymotor egy viszonylag kis akkuval is. Van egy Stella kabrióm, amibe egy 2,2kW-os kínai BLDC mortort építettem az 1 hengeres diesel motor helyére, sík terepen még az is elég, ha nem akarunk 50 km/h-nál gyorsabban menni. Mondjuk a gyári elektromos Ligierem se megy többet gps szerint 45 km/h-nál, de még az is elég a városban.

 

Nem lehetetlen átépíteni egy diesel motoros mopedautót elektromosra, de azért kell hozzá némi műszaki érzék. Aki nem szeret barkácsolni, az jobban jár, ha gyári elektromost vesz, de ne valami noname kínait, mert ha esetleg akad valami probléma, senki sem fog hozzá nyúlni. 

Előzmény: royalpark (50624)