Kérdezted,milyent-példát irtam-nem a könyvből,hanem saját tapasztalatból.Bolgár talajmaró-anno az átkosban nem nagyon volt mindenféle nyugati csoda-volt a Bagod által gyártott talajmaró,meg volt a bolgárok által gyártott talajmaró.ez az utóbbi volt 160 cm-ez volt a kicsi,meg volt a nagyobb,az 2m szélességű volt,a kicsi a T-25 méretű,a nagyobb az MTZ méretű traktorokhoz volt használva. FN talajmaró volt a bolgár talán..komoly felépitésű,méretéhez képest elég erős szerkezet volt,nem a mai japános könnyű csodák.. fogaskerekes hajtás,4 fokozatu áttétel lehetőség,olajban forgó oldalhajtás,mankó kerekek-eléggé eltalált szerkezet volt-szerintem..
Ez az általam ismert bolgár kétméteres szerszám kérte az ötvenes MTZ erejét,méretét-tehát,ha ilyenben gondolkodol,felejtsed el az 1300 ccm-es japán gépet-mert fizikailag vinni sem birná,nem hogy dolgozni vele..
Nem csak a lóerő a lényeg-kell fizikailag egy stabil bázis a szerszámhoz-és az a traktor.Kereszt és hossz stabilitást-főleg nem alföldi sik területeken-szintén figyelembe kell venni..
1300 ccm-es motoru traktorhoz talán egy könnyű épitésű ,japán stilusu,talán max 120 cm széles talajmaró való-a traktor talán 20 lóerő,sem nem széles,sem nem hosszú gép-tehát a tul nehéz talajmarót emelgetni..nem szerencsés.
Van az ismeretségemben jó pár japán,kinai,indiai,olasz modern traktor..kisebb,nagyobb,mindegyikre igaz-hiába a "nagy"lóerő a kicsi motorban-egy ilyen ötven lovas gép sehol nincs vonóerőben,stabilitásban egy papiron ugyanakkora tudású ötvenes MTZ-vel..láttam,tapasztaltam,nem egyszer..más világ,más számok,más a valóság.
Csak azért hoztam példának az ötvenes MTZ-t,mert az eléggé elterjedt,ismert,használt gép.Nálunk.Amennyiben "nyugati"vagy japános traktorban gondolkodol,hasonlitva az ötveneshez-legalább nyolcvan,de inkább kilencven lovas kategoriát kell nézned.Nem csak a motor miatt.