benbe Creative Commons License 2024.01.09 -1 1 3279

Az összehasonlítás szempontjából a nyomtáv egyáltalán nem releváns, főleg, hogy nagyon kevés normálnyomközű fogaskerekű van a világon (Budapest, a 2 Rigi, RHB, Tanvald, Erzberg, Tiszolc és Baucár jut az eszembe). A BOB bár 1000 mm-es, nagyvasúti üzemet visz a budapestinél 10 ezrelékkel meredekebb fogaspályán. Fogasléces szakaszon mindkét irányban 40 km/h az engedélyezett sebesség az új Stadler kocsiknak, a fogaspályára való behaladás is ekkora sebességgel történhet, bár ezt csak késés esetén alkalmazzák. És ezt nem egy motor+pót vonattal, hanem (háromrészes csuklós motorkocsi+2-3 betétkocsi+3 részes csuklós vezérlőkocsi) duplázva összeállításban.

Előzmény: kihúzóvágány (3278)