dobko Creative Commons License 2024.01.15 0 0 98511

Sziasztok! Van egy 80-as, kisfülkés MTZ-m D-240-es motorral. Idén kisebb-nagyobb felújításon esik át. Az egyik henger fala kicsit vonalkódos, de a hónolás még mindig látható egyébként. A probléma abból adódhatott, hogy a porlasztó meghibásodott ennél a hengernél, így kissé túlhevült, de menet közben nem vettem észre, igaz csak könnyebb munkákat csinált utóbbi időben. Szerintetek ilyen esetben ki kell-e cserélni a hüvelyt és ha igen, akkor elég-e csak ezt az egyet új dugattyúval, gyűrűkkel, stb, vagy akkor mind a négyet cserélni kell? A többi henger jónak néz ki, nem vállasak, hordósnak se néz ki, igaz mérni kéne, de nekem most ekkora szerszámom ami ehhez jó nincs. Ha hüvelyezni kell milyen márkát ajánlotok alkatrészekből? Hengerfej tömítésből is van több fajta, de nem tudom melyik lenne a legjobb ehhez, olvastam már mindent IS. Más járművekkel van tapasztalatom ilyen téren, de ilyen MTZ-t most csinálok először, így ha lehet spórolnék a tanulópénzen, főleg mert elég silány az alkatrészek zöme. Az egész onnan indult, hogy a motorolaj híg volt, gázolaj ment bele, majd adagoló le, porlasztók ki, azok mentek felújításra, aztán leszedtem a hengerfejet is és csak újabb gondot találtam. Pár jó tanácsot szívesen fogadnék, köszi!