Köszönöm.
Nem lettem tőle okosabb.
Ha elfogadjuk Nagy úr számait, akkor is csak annyit tudunk (ha igaz) hogy a napi kb. 200.000 utas kb. 18%-a a város határon kívül HÉV-vezik.
Tehát kb. napi 36.000 utas.
No de melyik városhatáron kívüli szakaszon mennyi naponta ?
250 = Szentendre-Békás = 10,1 km,
252 = Ráckeve - Millennium telep = 30 km
253 = Gödöllő - Cinkota = 19 km
253 = Csömöri vonal itt és most ez ügyben nem számít.
Ok.
Kb. 60 km (66%) van a városhatáron kívül, a kb. 91 km-es teljes hálózatból.
Az a kérdés, hogy ezt a napi kb. 36.000 utast ma (hétköznap) hány HÉV szerelvénnyel szállírjuk el?
A városhatáron kívül közlekedő HÉV szerelvényeken mennyi ülőhelyet kínálunk fel ennek a napi 36.000 utasnak?
Csak, hogy csökkentsük a találgatások számát, a spekulációk lehetőségét.
Lelki békénk jobb megőrzése céljából.
Ezért hasznosabbak az adatok.
Érdekes, hogy a cikk író fontosnak tartotta megemlíteni a különböző HÉV vonalakon kisebb hidakat építők nevét, a híd készítési technológiáját de nem tartotta fontosnak az utasszámok publikálását.
Fontosabb, hogy 70-80 éve ki hogyan betonozott a HÉV-n mint az hogy 2020-2021-ben ki hová utazik a HÉV-n ?