Tothatis666 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 217

Sziasztok!

 

Egy 10 éves összefoglalót berakok ide, hogy ha valakit érdekel lássa, hogy mik tudnak lenni egy Customnál.

 

Előzmény: 149 000 kilométerrel vettük az autót 5 évesen Németországból. Cateringes autónak volt használva. 

Az összes szerviz dokumentációt megkaptam hozzá. Frissen volt szervizelve (3. szerviz volt rajta, mivel 50 000km / 2 év a periódus az első hat évben). Friss vizsgával.

 

Ez a 125Lovas 2.2-es Euro 5-ös, láncos motorral van szerelve még.


A gyári 125Le / 350Nm, mint kiderült 170 000 kilométernél csak 119Le / 305Nm lett.

Most; 165Le / 405Nm nagyon kellemes.

 

Szóval amióta nálunk van 75 000 kilométer ment bele az elmúlt majdnem 6 évben.

 

A hibák/szerelgetések a következők voltak: 

 

- 177 452 kilométernél takarítattam ki a DPF-t, de a szerviz szerint "természetesen szennyezett" kategóriában volt koszos. (csak megelőzés volt)

- A mennyezetből kiesett az egyik lámpa, mert a dupla izzó megolvasztotta a műanyagot és a deformáció miatt kiesett. (azóta ki van kötve)

- 1 parkszenzor megadta magát 5000 forint és 3 perc a cseréje (kényelmes tempóban)

- 195 ezer kilométernél eltört a bal első rugó, itt cserélve lett az első pár és a toronycsapágy is. (160 ezer volt anno)

- 200 ezer környékén eltört az első stabilizátor rúd. 60 ezer körül volt (csak gyári van készleten)

- az "anyós" oldali napellenző megadta magát, mindig lehajlik.

- 1 segéd akkut cseréltem (az indító még a gyári 10 éves Ford akksi)

- 2 garnitúra fékbetét cseréltem körbe az elmúlt 70 ezer kilométer alatt ( a mostaniban még csak 10 ezer km van)

- a "középső" kipufogó dobot cseréltem, a régebbi model dobjára (5000 forint és némi mókolás volt, amúgy 70 ezer körül lenne egy dob)

- Tönkre ment a vezető oldali ajtózár.... a legalsó rugó vége a zárszerkezetben tört el, na az szívás. Kiszedni, szétfúrni a patenteket majd összehegeszteni. De így némi mókolással 0 forintból javítottam. (Amúgy csak egyben cserélhető és nem olcsó)

- A Start-Stop nem működik, és sajnos a tempomat sem egy valamilyen központi elektronika hiba miatt... 180 ezer lenne az alkatrész csere és a feltanítás.

- 1 kuplungpedál kapcsoló csere (kb 7000 forint és 2 perc)

- EGR szelepet takarítottam, de nem volt egyáltalán mocskos, csak úgy korom film volt rajta. (megelőzés képen)

- 2023.februárjában 216 192 kilométernél lett benne a kötelező szervizzel együtt 2 hosszbordás szíj cserélve a szíjtárcsával együtt (na itt csak a tárcsa 95 ezer), hozzá a 3 görgő és a egy generátor felújítás a kötelező szervizzel együtt volt 300 ezer forint.

 

Ha azt nézem, hogy az S-max 300 000 kilométerig kb hibamentes volt, ennek sok a baja, főleg az érthetetlen apróságok mint a zár, belső lámpa, napellenző, stab rúd törés...

 

 

Városi fogyasztása nem alacsony, olyan normális, 8-9 liter körül mozog.

Országúton nem sietve 7,5 litert eszik,

autópályán 8-9 között (140km/h alatt maradva)

Vegyesben pedig 8,5 körül van a fogyasztása. (90% feletti a hidegjárás a számítógépe szerint)