BmS1 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 89422

Hogy döntsem el, hogy a járműgyártó ennyire tróger vagy csak ennyire balfasz és hátra megy az előre helyett, amikor ilyen termékeket ad ki a kezéből, egyre és egyre drágábban?

 

Nyilván mindenki a saját szemüvegén keresztül látja a dolgot, kettőnk véleménye is markánsan eltér időnként. 

Azt persze elfogadom, hogy az autógyártás nem mindig a nekünk tetsző irányba megy, egyre bonyolultabbak, soxor gazdaságosan nem is javíthatóak, ilyen szempontból nehezebben fenntarthatóak a hétköznapi embernek a járgányok, de el kell szvsz felejteni a korábbi merev beidegződéseinket, nézzük a pozitív hatásokat is.

 

Környezetvédelem. Értem én az érveket (a világ 6 legnagyobb teherszállító hajója nagyobb környezetkárosítást okoz, mint az autók.. stb) de itt élünk. 40 éve a nagyságrenddel kevesebb járgány mellet a Bp. belvárosa du. csúcsban kékes-feketés füstbe burkolózott. Ma saccra minimum 10x akkora járműállomány mellett tisztább a levegő.

 

Fogyasztás. Anno ha a 22 lovas Pannónia Triál motoromat kicsit jobban zargattam, több benzint kért , mint a mai 189 lovas járgányom, ami 15x akkora tömegű, mint a Triál volt.

 

Biztonság.  Több tízezer ember idehaza nem élne, ha a nagyon jelentős innovációk nem kerültek volna be a gyártásba, ne ragozzuk.

 

Az ehhez vezető technológiák kifejlesztése persze a gyártókat évente megszámlálhatatlan euro / dollár milliárdok beáldozására kényszeríti, óriási múlttal, innovációs nagyhatalomnak tartott konszernek sorra dőlnek be, szűnnek meg, vagy kilóra megveszik őket. Így azután a gyártóknak választásuk kevés marad: keményen előre, vagy a süllyesztőbe. Néha emiatt nagyon kockázatos, idő előtt piacra dobott járgányok ott vannak az utakon.

 

Pl. a VAG is gondokkal küzd. A Ford is. Hitted volna egy éve? Az olasz "nemzeti" autógyártásnak -úgy tűnik, végleg-  annyi. Hitted volna korábban?

Előzmény: downer (89420)