Törölt nick Creative Commons License 2024.01.29 0 1 32978

A "nyomatékosabb" a gyakorlatban azt jelenti, hogy alacsonyabb fordulaton nagyobb teljesítményt tud leadni vagyis egy nyomatékosabbnak mondott autó emiatt jobban gyorsul alacsony fordulaton. A teljesítmény és a forgatónyomaték között az összefüggés kb a fordulatszám, tehát ha ismert a teljesítménygörbe, abból kiszámítható a nyomatéggörbe, bár ezt régen az autós újságírók nem tudták, beszéltek össze-vissza, mert nem figyeltek fizika órán :-).

 

A hétköznapi életben a katalógus max teljesítmény (lóerő) adatnak emiatt kb semmi jelentősége, mert az emberek ritkán mennek mondjuk 7000-es fordulaton, amikor azt mérik, sokkal inkább 2-4 ezer között autóznak. Így a hétköznapi használatban oda érdemes koncentrálni a lóerőket, mert ekkor érzik az emberek erősnek az autót (ez pedig az eladási számokra jótékony hatással van :-) ) és nem attól, hogy a max lóereje 100 vagy 120 lóerő.

 

Márpedig ha alacsonyabb fordulatra nagyobb lóerőt koncentrálunk, akkor a matematika miatt nagyobb (max) nyomatékot kapunk, emiatt az átlag usernek a max nyomaték többet mond. Ott is persze a görbe egésze számít de ez már részletkérdés.

Előzmény: lapar (32974)