Don Carada Creative Commons License 2024.01.31 0 0 33746

"Na most van gáz", illetve: "Hát, ez probléma."

 

Két hete időpontra vittem a kocsit a szervizbe. Jól futott az autópályán, az érdi emelkedőn is szépen felment. Aztán az első lámpánál kiderült, hogy alapjárat nincs, és a motor is harmatgyenge. Vagyis semmi látványos hang- vagy fényjelenség nem kísérte a katasztrófát. Nah, akkor kezdődött a gépészkedés, mert az automata váltót D-ben hagyva, féken állva a motor leállt. Váltó üresbe; bal láb a féken, jobbal kicsi gáz, hogy legalább 1300 legyen a fordulatszám, induláskor 2000, váltót D-be, padlógáz, csigaverseny... Izgalmas volt.

Elvittem a kocsit a szervizhez (néhányszor újra kellett indítani, mert mégis megállt; az sem volt egyszerű), de másnap reggel, és azóta sem tudták beindítani. Azóta is ott áll az utcán.

A szerelő megesküszik rá, hogy nem csak az üzemanyag-ellátással van baj, hanem legalább egy hengerben nincs kompresszió, és visszaböfög. De némi hímezés-hámozás után az is kiderült, hogy ő nem tudja vállalni a javítást.

 

Mármost nekem nincs kapásból B tervem. Mindenkit megkérdezek, akit ismerek, így benneteket is, hátha valaki ismer valakit, aki elvállalná a munkát.

 

Nem vagyok az a fillérbaszó típus. Tudom, hogy sokba kerül, ha egy mozdíthatatlan kocsi elfoglal egy szerelőállást. De szeretem az XM-et, és ésszerű (mondom: tudom, hogy sokba fog kerülni...) határok között szeretném életben tartani.

 

Ha bárki tud segíteni, megköszönöm.