"Na most van gáz", illetve: "Hát, ez probléma."
Két hete időpontra vittem a kocsit a szervizbe. Jól futott az autópályán, az érdi emelkedőn is szépen felment. Aztán az első lámpánál kiderült, hogy alapjárat nincs, és a motor is harmatgyenge. Vagyis semmi látványos hang- vagy fényjelenség nem kísérte a katasztrófát. Nah, akkor kezdődött a gépészkedés, mert az automata váltót D-ben hagyva, féken állva a motor leállt. Váltó üresbe; bal láb a féken, jobbal kicsi gáz, hogy legalább 1300 legyen a fordulatszám, induláskor 2000, váltót D-be, padlógáz, csigaverseny... Izgalmas volt.
Elvittem a kocsit a szervizhez (néhányszor újra kellett indítani, mert mégis megállt; az sem volt egyszerű), de másnap reggel, és azóta sem tudták beindítani. Azóta is ott áll az utcán.
A szerelő megesküszik rá, hogy nem csak az üzemanyag-ellátással van baj, hanem legalább egy hengerben nincs kompresszió, és visszaböfög. De némi hímezés-hámozás után az is kiderült, hogy ő nem tudja vállalni a javítást.
Mármost nekem nincs kapásból B tervem. Mindenkit megkérdezek, akit ismerek, így benneteket is, hátha valaki ismer valakit, aki elvállalná a munkát.
Nem vagyok az a fillérbaszó típus. Tudom, hogy sokba kerül, ha egy mozdíthatatlan kocsi elfoglal egy szerelőállást. De szeretem az XM-et, és ésszerű (mondom: tudom, hogy sokba fog kerülni...) határok között szeretném életben tartani.
Ha bárki tud segíteni, megköszönöm.