Sziasztok!
Remélem valaki tud segíteni. Nem Megán, de Rönó.
Adott egy Austral új autó, amit 23-án kedden kifizettem (13 Millió) és ígéretet kaptam, hogy legkésőbb pénteken átvehetem. Csütörtökön 25-én délután felhív az ügyintézőm, hogy van jó és rossz híre. A jó hír, hogy forgalomba van helyezve a kocsi, a rendszáma is meg van a gépnek, de nem adhatja át, mert szoftvert kell rajta frissíteni (ami ha van, az kb. 10 percet vesz igénybe). Ma 02.03-án semmi hír a szoftver létezéséről. A kocsi a kereskedésben le van támasztva és anélkül, hogy egy métert is mentem volna vele, az értéke folyamatosan csökken, de az anyagi terheit (pl. kötelező, súllyadó) mindettől függetlenül fizetnem kell. A forgalomba helyezési összeget még nem kellett kifizetnem (bárcsak már ott tartanánk ...).
Felezzük meg a napot.
- Ha az ügyintézőm 25-én csütörtök déli 12-ig részemre átadta volna a kocsit, nem volna semmi gondom. Használhatnám a kocsit, majd amikor a Renault megírja a javított szoftvert, az ügyintézőm valószínűleg telefonon értesített volna, hogy valamikor, amikor ráérek, vigyem vissza hozzájuk az szgk-t szoftver frissítésre.
- Az ügyintézőm valamiért nem adta át 25-én déli 12-ig a kocsit, de egyszercsak befut az átadási tiltás.
A kérdésem az, hogy a már a tulajdonomban lévő (a törzskönyv nálam van!) átnézett, leműszakiztatott (jelentsen ez bármit is egy új kocsi esetében), rendszámosan forgalomba helyezett új járművet, milyen jogszabály alapján lehet a telephelyen tartani? Amennyiben a feleségem használja az autóját, kölcsön autóval tudom megoldani a közlekedésem nagyrészét (apósomtól kellett elkérnem az Igniszét, hogy Salgótarjánba GKI vizsgázni tudjak, pár nap múlva pedig mennem kell Egerbe digit T. kártyát csináltatni. Kártérítést vagy árcsökkentést kéretek-e a korlátozás miatt?).
Remélem sikerült érthetően leírni a problémámat?!.