FERENSZ Creative Commons License 2024.02.03 0 0 2670

Schuco Mercedes E-class:

 


Van olyan helyzet, mikor drágább a leves mint a hús, de valahogy az ember mégse bánja.
Így voltam ezzel a Mercivel is.
Mint ahogy kb manapság már mindent, az eBayen szúrtam ki.
Nem is tudom hogy találtam rá.
Rémlett hogy csak nézelődtem 1:43-as keresőszóval, és az egyik eladónál ott volt a kínálatban.
Természetesen nem hozott volna lázba különösebben, hisz megvan Minichamps változatban - sőt azóta már a faceliftes kiadásban is mely ritkább - és megvan HighSpeed változatban is (erre még visszatérek) de mégis akartam ezt a kicsikét.
Persze elsőre nem voltam benne biztos hogy tényleg Schuco, mivel voltak ilyesmi átfedések hogy Carbox vagy ilyesmi dobozos változatokban HighSpeed modellek voltak, vagy Schuco.
De akartam.
Viszont nem voltam benne biztos hogy sikerült megszerezni.
Ugyanis kértem Emberemet hogy licitáljunk rá, egy másik modellel együtt - az egy másik eladótól volt - de kb ugyanazon a napon értek véget kb 45 perces különbséggel.
Így a másik összejött, de ennél láttam hogy az utolsó pillanatban lett rá egy második licit, így nem voltam benne biztos hogy sikerült megnyerni.


De sikerült :D


Elől szép lámpákat kapott, a nagyobbaknál láthatók is a rovátkák az üvegen, kapott szép krómos hűtőmaszkos kialakítást, rendszám is került rá, a lökösön is szépen ki van emelve a feketés és ezüstös kialakítás.
A tükröknél ki lett emelve - nem csak festést hanem kialakítást illetően is - az irányjelző.
Tetőre a kialakításon kívül, kapott egy tetőablak festést.


Oldalt az ajtók alatt imádom a kis elől és hátul megtört hullámküszöböt, ez pici sportos feelinget ad számomra ennél a típusnál.
Formára kialakított és szépen a középső részen meghagyott lámpás kialakítás, szintén a Merci embléma és a rendszám, valamint egy féklámpa csík kiemelést is kapott a csomiajtón és még a lökösön a tolató szenzoros kialakítás is látható, jól kivehető.


Ha már a HighSpeed.....említettem ugye hogy még visszatérek említést illetően.


Ugyanis ismerős lehet a modell, mert ezt a típus már anno mutattam HighSpeed változatomban.
Ez a Schuco ekte egy az egyben ugyanaz, csak némileg más kialakításban.
Nézzük is hát meg együtt a kettőt.

A HighSpeed valahol átmenet a játék és a modell között, míg a Schuco-ra egyaránt csak modell jelzőt lehet használni, mert ettől lesz modell egy modell - és nem játék - hogy figyelnek a részletekre.

Látható hogy a két Merci teljesen ugyanaz, csak míg a HighSpeed változat egy egyszerűbb kialakítás, ahol nincs se rendszám, se irányjelzős tükör, addig a Schuco változatnál megadták a módját ezeknek.
Mondjuk a HighSpeed változatnál már akkor is tetszett hogy legalább ugyanúgy vették a fáradtságot a külön krómos hűtőrácsra, mert az azért sokat tud dobni rajta.


Amíg a HighSpeed változatnál egyszerű sima fekete belsős kialakítás van, a Schuco változatnál nem csak a tükrök irányjelzősek, hanem a belsőn is meg van csinálva némileg a sebváltós kialakítás faberakást imitálva.
De nem csak itt figyelhető meg változás, hanem pl a B oszlopnál is, ahol a HighSpeed változat egy teljesen sima normál egyszerű ezüst modell, míg a Schuco változatnál ott feketére lett kialakítva a B oszlop valamint az ablak keret kialakítása.
De látható az is hogy noha tetőablakot mindkettő kapott - legalábbis kialakítást illetően - a Schuco-nál ezt is kiemelték, ha csak egy fekete festéssel is.


Oldalról is megfigyelhető hogy mindkettőnél ugyanúgy megvan a nyitható ajtós opció, a HighSpeed változatnál egyszerűbb, szürkébb, műanyag hatásúbb a felnis kialakítás, a Schuco változatnál inkább ezüst színű, valamint a kilincsek is kaptak egy olyan kis ezüstös kialakítást.


Hátul is látható hogy teljesen egy és ugyanaz, csupán a kialakításban van különbség.
A HighSpeed változatnál noha teljesen piros, de annál már akkor is tetszett hogy legalább a bordázathoz ragaszkodtak, a mostani Schuco változatnál viszont még a középső részre is figyeltek hogy megmaradjon átlátszónak.
Természetesen a rendszám is nagy különbség, mivel a HighSpeed változaton se az, se a féklámpa csík kialakítás nincs - noha emblémát azért megkapta - de a Schuco változatnál ezekre is figyeltek és látható még a hátsó szélvédő fekete keretezése is.


Az alváz is teljesen ugyanaz, lévén ugyanaz a gyártmány, csak az egyiknél a HighSpeed kis megnevezést plakett került bele, a másiknál a Schuco, de itt is megfigyelhető hogy a Schuco változatnál a kipufogós rész is ezüst, míg a másiknál teljesen egyszínű az alvázzal.


Gondoltam szétkapjuk és így is megnézzük.
Látható, jól kivehető hogy a formaöntvény teljesen ugyanaz, erre utal a tető szegecselésnél lévő ugyanazon sorozatszám is (43KFB4-6) de az ajtót nyitható mechanika és külön műszerfal egységes kialakítás is teljesen ugyanolyan.


Persze akkor már nézzük meg azt is.
Mint említettem már a HighSpeed változat ugye egy egyszerűsített modell változat, a Schuco változatnál meg külön faberakást imitálós kialakítású volt a sebáltós rész és itt a műszerfal egységes kialakítás is.

 

Szóval hogy mitől lesz valami modell és játék (vagy egy alsó kategóriás belépő modell) közt a különbség?
A részletektől.
Ezt jól példázza szerintem ez a HighSpeed-Schuco közös modell bemutatást szemléltető bejegyzésem :D