L/W Creative Commons License 2024.02.03 0 0 852348

Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!

A történetem a jövőben érinthet bárkit, aki új autót vásárol.

A helyzet a következő. A kocsit láttam amikor meghozták a kereskedésbe, láttuk az udvaron amikor kifizettem (az ügyintézőm átadta a kocsi kártyáját, hogy benne ücsöröghessünk) és 26-án pénteken az átadóban (lemosva-kiglancolva). Sérülésmentesnek látszott. 

Szoftver: Állítólag valahol valakinél az egyik Austral olyan hibát produkált, hogy valamilyen szituációban-helyzetben (nem tudok ennél konkrétabbat), vezetés közben, magától előre tolta a vezető ülést. Ez miatt tiltottak le (állítólag) szinte minden elektromos üléssel szerelt kocsit, amiket még nem vittek ki a kereskedések udvaráról (amiket már kiadtak, azok után nem tudnak utánuk nyúlni). Szoftver még nincs. 

A kocsi visszatartásáról írásbeli nyilatkozatot nem kaptam, kérésemre nem adták át az autót. 

Tudnom kellene, hogy létezik-e olyan szabály, hogy ilyen esetben akármeddig is visszatarthatják az autót a kereskedésben, mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. Azt is jó lenne tudni, hogy jogilag kérhetem-e az autó átadását, saját felelősségű használatra (pl. kikapcsolom a ki-be szállást segítő automatikát)? 

A választ, ötleteket előre is köszönöm!