Köszönöm az eddigi hozzászólásokat!
A történetem a jövőben érinthet bárkit, aki új autót vásárol.
A helyzet a következő. A kocsit láttam amikor meghozták a kereskedésbe, láttuk az udvaron amikor kifizettem (az ügyintézőm átadta a kocsi kártyáját, hogy benne ücsöröghessünk) és 26-án pénteken az átadóban (lemosva-kiglancolva). Sérülésmentesnek látszott.
Szoftver: Állítólag valahol valakinél az egyik Austral olyan hibát produkált, hogy valamilyen szituációban-helyzetben (nem tudok ennél konkrétabbat), vezetés közben, magától előre tolta a vezető ülést. Ez miatt tiltottak le (állítólag) szinte minden elektromos üléssel szerelt kocsit, amiket még nem vittek ki a kereskedések udvaráról (amiket már kiadtak, azok után nem tudnak utánuk nyúlni). Szoftver még nincs.
A kocsi visszatartásáról írásbeli nyilatkozatot nem kaptam, kérésemre nem adták át az autót.
Tudnom kellene, hogy létezik-e olyan szabály, hogy ilyen esetben akármeddig is visszatarthatják az autót a kereskedésben, mindenféle ellenszolgáltatás nélkül. Azt is jó lenne tudni, hogy jogilag kérhetem-e az autó átadását, saját felelősségű használatra (pl. kikapcsolom a ki-be szállást segítő automatikát)?
A választ, ötleteket előre is köszönöm!