FERENSZ Creative Commons License 2024.02.13 0 0 2673

Altaya - Atlas - Mercedes L406D - Grundig:

 

 

Egy véletlen folytán került a figyelmembe, mert noha ezt a típust nem kerestem mindig, mindennap, de mint már említettem néha csak sima "1:43" keresőszóval keresek, beállítom a frissen indult aukciók-vásárlás lehetőséget, és ott volt.Noha láttam hogy licites, gondoltam megpróbálom megszerezni.Szerencsére sikerült.Igaz többe fájt mint amennyit adtam volna érte - vagy főleg amennyiért "Ügynök" cimborámnak sikerült anno beszereznie, ugyanis Németh József cimborámnak (ha jól rémlik) egyik Mecha börze alkalmával sikerült beszereznie - de így sem bántam, mivel végre meglett.Ugyanis kerestem már egy ideje.Persze nem gondoltam ekkor még, hogy korábban sikerül a Mercedes Service-es változatot beszerezni, mert inkább csak a típus volt fontos hogy legalább egy ilyenem legyen, de ha már most adódott a lehetőség a Grundig-os változatra is, akkor miért ne?Emberem említette is egyik nap hogy befutott a kicsike, de kb 3-4 nap múlva tudtuk úgy összehozni hogy felém gurult és át tudta adni, ugyanis előző napok egyikén Nagykanizsára voltam fuvarban, egy másik alkalommal központi raktárba szállítottam, harmadnap meg Gávavencsellőre voltam körön, így elég fárasztók voltak azok a napok és hamar bealudtam.Bánni nem bántam, mert ugye vezetni szeretek, de tény hogy azért abban is el lehet fáradni.Írhatnám rá hogy Norev, de nem lenne igaz.Ugyanis a korábban már mutatott Mercedes Service változatom az.Ez pedig noha ugyanaz, de ez az Atlas kiadásában megjelent újságos verzió, noha ekte ugyanaz.Vannak néha ilyen közös hasonlóságok vagy átfedések, hogy pl az Universal Hobbies - korábban már bemutatott - Citroen Xsara kombija, Renault Espace modellje is ekte egy az egyben a Norev gyereke, vagy mint az előzőleg, nem sokkal bemutatott HighSpeed-Schuco Mercedes páros, csak más néven.Szóval vannak ilyesmik.Kingsman Ügynök úrral beszéltünk is róla, úgy volt hogy valamikor majd megvehetem, csak cimborámnak kellett a típus a mentőautóváltozat öntvényéhez.Így viszont már nem lesz rá szükség, mert sikerült megszerezni :DElől szép kis krómkeretbe ágyazott lámpákat kapott, szép a hűtőmaszk és a Merci emblémás kiemelés is.Kapott külön sárga irányjelző berakásokat is, és oldalt a kilincsek is külön berakások, de persze feketével ki lett emelve egy-két dolog is rajta.Német rendszám is került rá - érdekes hogy egy újságos kiadványnál meg tudják oldani, de egy minőségibb gyártó már sajnálja rá :D - valamint megkapta a megfelelő tükröket is.Hátul szép kis lámpákat kapott ahogyan kell, noha gondolkoztam rajta már korábban is, hogy esetleg egy ezüst alákenést lehet kaphatna hogy a lukakat némileg halványítsuk, de mivel nem nagyon gyakori modell, így ezekről a gondolataimról - egyenlőre - letettem, mivel amúgy is fehér a jármű, ilyen esetekben nem muszáj.Más színváltozatnál már nagyon is számítana, de jelen esetben itt csak a lukak halványítását tudnánk elősegíteni vele.Megint másik dolog, hogy az még akkor is jól jön, hogyha a lámpában van tolatós kialakítás, de mivel ennél a változatnál ez nincs így, így emiatt se lenne nagyon jelentősége.Szintén megkapta a rendszámot, oldalt a - pontosan nem tudom mi, gondolom ajtó felfogatását imitáló gumibabás részt - valamint a zárfestéseket és a kilincs szintén külön berakás.A lökösön kapott egy fellépős részt és észre lehet venni ott még egy pótkereket is középen :DGondoltam - persze - hogyha már említettem a korábbi Mercedes Szervizes változatot, akkor előkapjuk egy kép erejéig - lévén úgy is a külön kialakított "kincsek" szekcióban van elrakva - és lövünk egy közös fotót a kettőről együtt.A leginkább észrevehető különbség az az első lámpáknál figyelhető meg.A mostani Atlasos változatnál kis krómos elembe van beágyazva az üveg lámpa, a Norev változatnál ezt ezüstre fújt műanyag váltotta fel.Ez ilyen szempontból érdekes, mert az ember inkább a minőségibb márkaneves változatnál számítana ilyesmire, mint sem egy újságos kiadványos példánynál.Szóval van ez így mikor az újságos valahogy picit jobbra sikerül mint az ismert márkás.De pl megfigyelhető hogy a Noreves változatnál erőteljesebb a motorháztető és az autó irányjelző síkjában végig futó mélyedés, mivel a mostaninál nincs, vagy csak gyengébben vehető ki.Ezt lehetne mondani hibának is, meg nem is, mivel neten találtam olyan képet ahol szintén ilyen mint az enyém, de olyan képet is ahol erőteljesebb - mint a szervizes változatnál - úgyhogy ezt lehetne úgy mondani hogy így sikerült.A mostani Atlasos változatnál pl erőtetljesebb és szebb - szerintem - a Mercedes embléma kialakítás, valamint az irányjelzők is kicsit sötétebbek a másikhoz képest, de ez is gondolom mondhatnám hogy "mikor olyan, amilyenre sikerül".Érdekes hogy a hátfal rész a mostaninál alap színű - tehát mint maga a modell - a szervizesnél fekete.Rendszámot persze kapott mindkettő szerencsére.Oldalról is megfigyelhetjük hogy - noha ha nem mondtam volna - teljesen ugyanaz a kettő.Ez egyébként nem újdonság, mivel megfigyelhető néha hogy az újságos és az ismertebb márkás példánynak is ugyanaz a gyártója, ezt már előzőleg fentebb említettem is.Itt is megfigyelhető hogy a tetős kialakítás is teljesen azonos és ugyanúgy külön kilincs berakásos a másik változat is.Hátul is megfigyelhető hogy teljesen azonos.Nem csak az oldalán lévő fekete festést illetően, hanem az ajtózsanérok vagy a kilincsberakás a hátsó ajtón is teljesen azonos.A lámpák is ugyanolyanok, a megfelelő kialakítás szerint, bár az Atlasos változatnál picit hosszabbra sikeredett, de ez gondolom megint csak az hogy "ilyenre sikerült", de ez persze nem feltétlen probléma.Úgyhogy egyet akartam, kettő lett belőle :D