Mindig mondom: CSODÁK HOLNAPTÓL.
A 284 mm átmérőjű tárcsa komolyabb teljesítményhez: alkalmatlan. Mivel ugye a tárcsáknak csak a külső körgyűrű része a hasznosítható munkafelület, lehet akár harminchatdugattyús csoda féknyereg is, ez a kis körgyűrű felület nem tudja kezelni az intenzív fékhasználattal járó hőfejlődést. A "komolyabb" (pl. 308 mm-es Saab Aero) nagyobb féktárcsák sem mindig elegek. (Érdemes kiszámolni pl. a 284 illetve 308 millimétere tárcsák körgyűrű alakú hasznos munkafelületét, durva a különbség.)
A 260-280 lovas Aeroim is némileg problémásak voltak, német autópályákon pár kemény 200-ról 80-ra fékezés után fáradtak. A másik féktárcsa végzet lehet felhevült tárcsákkal, ha vizet kapnak.
Nemigen találsz kiemelt teljesítményű (gyári) járgányt 17 "-os kerekekkel, ami csak kis átmérőjű tárcsákhoz elég, a gyártók pontosan tudják, hogy ez eleve kudarc.
Persze, a sport / verseny technikát te sokkal jobban ismered, ha találkoztál spéci megoldásokkal, amivel a fizikát át lehet cseszni, majd leírod. :-)