"forró vizet a szelepfedélre, míg jó kéz meleg nem lesz"
anno ezt én ajánlottam neked! és, ugye, hogy ugye?
amúgy logikus a dolog!, ha melengeted a hengerfejet, mivel az érintkezik az égőtérrel, elég szép, felületen, az összekomprimált, meleg levegö, kevésbé tud lehűlni, , így könyebben eléri az összenyomott levegő, a dugattyu feletti részben azt a hőmérsékletet, ahol már a gázolaj, meg tud , ugymond öngyulladni, anno a fiat ritmomban, igy csináltam, + bonusz kilométereket, nem keveset, a generál javítás kitolásával, elodázásával, hogy, betettem egy vizmelegitöt, és az a motor, ami, már + 5 fokban nem indult, csak huzásra, tolásra, még a minusz 15-ben is vigan beindult, mivel a motor hőfoka, , kb 60 fokos volt, a kűltéri fagypont ellenére! és mégegy álldásos hatása volt az előmelegítőmnek, hogy, indulás után, azonnal volt fűtésem is., persze mindez pénzbe kerűl, a bevitt energia miatt, de valamit, valamiért?, a telet simán kihuzta igy a motor, majd csak a nyár elejin, generáloztam meg. tehát visszatérve a melegvizes pancsoláshoz!, sokaknak azért nem válik be talán, mert türelmetlenek, vagy nem jo helyre locsolnak!, pl a kartert hiába melegitik, nem lesz jobb az indulási készség, csak legfeljebb az önindito, kicsit, könyebben forgatja a motort, mert nem kell a sűrű olajat megtörni a forgattyusházban, mondjuk kevésbé kopott motoroknál ez is vezethet némi eredményre, de a locsolás az igazi favorit! az csodákra képes, ha jol csinálják! ezt gyakorlatbol mondom!!!