Stex06
2024.02.17
|
|
0 0
68496
|
Jó napot!
Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent. Szóval a problémám a következő. Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY). Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken. A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van. Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók. Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt. Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás. Amivel eddig próbálkoztunk: Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni. Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3. Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn. Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb. A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket. A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!? Köszönettel Zsolt! |
|