Stex06 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68496

Jó napot!

Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent.

Szóval a problémám a következő.
Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY).
Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken.
A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van.
Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók.

Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt.
Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás.

Amivel eddig próbálkoztunk:
Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni.
Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3.
Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn.
Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb.
A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket.

A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!?

Köszönettel Zsolt!