FERENSZ Creative Commons License 2024.03.06 0 0 2680

DeAgostini FSO Polonez Cargo:

 

 


A cseheknél a Skodás, a Lengyeleknél az FSO sorozat indult el.
Nem is bántam, noha nem nagyon hittem volna hogy lesz benne olyan ami érdekelni fog, mert ott is megjátszották hogy pl a Polonez-t többször is kiadták, ami érdemben nem sokban különbözik az alap változattól.
Tény hogy nem mindenki gondolkozik úgy mint Én - nincs is ezzel gond - a Skodánál ugye előzőleg bemutatva látható volt hogy beszereztem az "alap" hazai kiadásban megjelent változatot, a fekete Black Line-t, a 136 LS-t és a GLX változatokat.
A többszöri elsütés se mindig jó, mert ha nagyon sokszor játsza meg a gyártó, vagy sűrűn - pl egy-egy újabb szám után, mivel nem sokkal előtte volt a másik - akkor fennáll a veszélye hogy a gyűjtő(k) elveszíti(k) a sorozat iránti érdeklődés(üke)t.
Ugye az anno itthon többször Syrena esetét nem is említve...
Azzal sem volt eredetileg gond, csak figyelni kéne.
Ha a Magyaroknál is fut egy sorozat, akkor ott - és úgy általában minden országban - figyelembe kéne venni a történelmi tényezőket.
Pl itthon ha egy Ladát harmadjára-negyedjére is kihoz, más színben, változatban, más kerékkel, még mindig el lehet adni mint egy Syrena-t, ami nem volt jellemző az országban.
Itt is ez a helyzet.
Volt olyan gyűjtő akinél olvastam a Polonez Coupe változatnál, vagy az MR 85 kiadásnál hogy jó lenne már valami más is.


Viszont meglepődtem mikor láttam hogy ez a dobozos, vagy puttonyos, vagy nem is tudom milyen változat érkezni fog.
Terveztem.


Anno mikor kint voltunk Lengyelországban ellátogatni Auschwitzba - ahol kétszer is voltam - ha nem is minden sarkon és sűrűn, de lehetett még különféle Polonez változatokkal találkozni.
Azoknál is úgy voltam mint a Román Dacia példányoknál.
Lehet hogy nem volt jó, lehet hogy nem volt szép, de az adott ország hazai járműgyártásába tartozott, mégis el lehetett adni, és a tulajok ha nem is kedvelték vagy baj volt vele, akkor is elvitte őket ahova kellett.
Az már más kérdés hogy mennyi sikerrel :D


Megmondom őszintén Én ilyen változattal nem nagyon találkoztam kinti utazásom során, csak már talán a későbbi változattal, de abból sem ilyen verzióval.


Elől szép lámpákat kapott, alatta ezüst égőhelyes kialakítással, ami kellett is, ezt szoktam is említeni, mivel máskülönben olyan lenne az üveg mögött mint az autó színe és nem lenne túl jó vagy szép.
Széleken pici irányjelzős beütést kapott.
Szép az FSO emblémás hűtőmaszk is és rendszámot is kapott.
Jópofa a mocitetőn lévő külön szellőző berakás.
Oldalt kapott irányjelző festést és díszítőcsík, valamint kilincsfestéseket.


Mindazonáltal tetszik hogy megmaradt az autó formája ami a "rápakolt" toldás ellenére is felismerhető, mert oldalról látható az autó formájának vonala.
Érdekesen ösztönzi egyben a személyszállító járművet mint autó és a nagy toldásnak köszönhető pakolhatóságot raktért illetően a csomagoknak, vagy bármi másnak.
Bár mentős változatról is találni képet a neten, nem tudom hogy ezek ezesetben azokból lettek-e kialakítva, vagy esetleg volt alapból is kimondottan mentős típus, bár mint a Cargo megnevezés is utal rá, fordításban az szállítmányt jelent.
Remélem majd lesz esetleg a később faceliftes változat is, mert nekem a hátul függőleges lámpás jobban bejön.
Egyébként a Polonezből létezett szedán variáns is, igaz csak prototípus változatban, meg is lepődtem mivel nem tudtam róla - nem csoda, hisz csak prototípus maradt - de mégis jópofa, és a Skodánál is volt a Favoritból szedán, az is érdekes lenne abban a sorozatban.


Hátul szép lámpákat kapott - már amennyire eleve ezt lehet szépnek nevezni, mármint az igazi autón illetően - de jól megcsinálták.
Alul nagy részt a piros, felül sárga, belül fehér, sőt még az égőhelyek is kivehetők jobban megnézve.
Rendszámot szintén megkapta, valamint az FSO Polonez típusjelzést és jobbra az 1.6GLE jelölést is.
Természetesen mivel mégis személyautóról lévén szó, kapott a hátsó ablakra egy ablaktörlőt is, és fentre is került egy szintén színre fújt - gondolom - szellőzős kialakítás.
Kapott sárvédőket is és a lefelé konyuló ezüst kipufogó is jópofa.
Tény hogy nem egy szépség, de egy ilyennel akár kempingezni is lehet, mert tökéletes kombinációja a családi személyautónak, az áruszállítónak, amivel akár egy fél lakást el tudsz vinni, vagy épp kirándulást illetően megoldott a fedett fekhely kérdése az időjárás külső viszontagságai és a földön lévő ilyen-olyan bizbasz apró lábasok nélkül...