7-es troli Creative Commons License 2024.03.13 -1 3 108860

Hiába temetik sokan a trolibuszokat, lehet mégiscsak ez lesz a gazdaságosabb es környezetkímélő tömegközlekedés eszköze a jövőben.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid027fpGTwWKg1J9xjrrowTaTCuwMSLvcTnwaK4r1wKsvzqkNx9CZPZPNahTRrJXN7hdl&id=100021968271948

 

Szegeden is bőven rejt még magában lehetőséget a meglévő vezeték rendszer. Ezt itt-ott kiegészítve új szakasz okkal illetve bizonyosvegallomasokon töltő vezeték felhelyezésével akár meglévő járatokat lehetne hosszabbítani, es emellett most busszal üzemeltetett vonalakat trolisítani (ami eleve pl a vezeték alatt megy sok helyen).

Persze ehhez pénz kellene. Jármű vásárlás + vezeték, táphálozat kiépítése + a trolivezetői pálya vonzóvá tétele minden szükséges eszközzel. Arról se lenne szabad megfeledkezni, az akksikat kb 7-9 év után cserelni kell majd használatától függően. Ezt előre be kell tervezni pénzügyileg. (Mist pl az önkormányzat egyik sajtóanyaga szerint a 13db 187Tr-ből csak 5db-ban működik az onjaras. Remélem ez hamarosan javulni fog)

 

Hatalmas kérdőjel azonban, hogy a városvezetés hogyan képzeli el a jövőben Szeged tömegközlekedését. Az ide épülő BYD gyár kapcsán, a lejáró Volán buszos közszolgálATI szerződés miatt , tervez-e a saját cégével (SZKT) vonalhálózatőt bővíteni, jobb És sűrűbb menetrend bevezetésére lehete számítani.