AKF996 Creative Commons License 2024.03.27 -1 1 108943

"Amúgy ha akkora forgalmat nem generál, hogy egy alapból közlekedő vonat megálljon, akkor annyit végképp nem, hogy egy önálló vonatot fenntartson."

 

Nyilvánvalóan ebbe a teljes vonal beleértendő, nem csak a Cegléd-Kcs felső szakasz fenntartására kell, hanem egy teljes Szeged-Cegléd esetleg Szolnok route kellene erre. Nincs értelme feltördelni egy ilyen rövid fővonal regionális szerepet betöltő személyvonati zónáit, hanem egy egységként kellene kezelni, így értelemeszerűen a jelenlegi fh-i bokorugrósoknak sem lenne létjogosultsága egy új rendszerben (ahogy egyébként most sincsen túl sok értelmük). De mint mondtam, amíg nincs végig kétvágány, addig fölösleges is erről beszélni.

 

"Kisebb, vagy hasonló településeken is vannak viták az IC megállásról, itt viszont más alapütemes vonat nincs, és a mai hibrid IC-k megállása is régóta szerves része a település kiszolgálásának."

 

Ezen az elven állítsunk meg minden, alig néhány ezer főnél népesebb településen is az IC-t, mert miért ne. És akkor már nem is kell mellé alternatív személyvonati rendszer, ami a regionális hálózatot szolgálja ki. Csak épp az ic-k lényegét vettük el ezzel, de sebaj. Végül is maga az ic-rendszer alig egy évtizedet élt normálisan, az elmúlt két évtized tendenciái marhára a lelassító tendenciáit hozták el a vonatnemnek - ellentétben azzal, amire eredetileg létrehozták - így már nem is lenne annyira feltűnő idáig sem eljutnunk (ic-t minden bokorba), az utasok meg gondolom továbbra se várhassanak el a tényleges(!) nagyvárosok közötti gyors szolgáltatást. 

 

"Makó pl. hasonló méret, és rendszeresen az kerül elő, hogy egy hídépítés, 121-es felújítás után odáig kéne járnia az IC-k egy részének."

Az ilyen vicceket én még arra sem méltattam, hogy kiröhögjem őket. Én is olvastam ilyen kezdeményezéseket, fogtam is rendesen a fejem utána.. IC-t Makóra, persze...ezen a téren nagyon adom 1047 005-2 egyik korábbi mondását, mely szerint a jelenlegi makóiak egy jelentős része - a fiatalabb generációknál valószínűleg több mint a fele - körében még azt sem tudják, hogy merre van az állomás.

 

"De pl. a 100-as vonali IC-k is megállnak a hasonló lakosságú és némileg hasonló státuszú Hajdúszoboszlón is."

Részben jogos, bár idegenforgalmi szempontja miatt össze sem hasonlítható kategória Nagykőrössel. Ahogy Püspökladány sem a becsatlakozó 101-es fővonal miatt.

 

"De te már korábban kifejtetted, hogy szerinted ez is egy hasznavehetetlen állapot lenne, mert az eredeti vágány meg csak 100 Km/órára alkalmas - azt is meg lehetett volna csinálni további pártíz százalékért. Ha ez megvan, akkor IC keresztek várakozási ideje kiváltva, már csak a Kiskunféleyháza és Városföld egymással ellentétes végeire kell nagysugarú kitérő, és úgy megy az IC találkozó, mintha egy kétvágányú vonal lenne. --> A végén pedig megint eljutunk oda, hogy vagy megépül egyben egy kétvágányos, emelt sebességű vonal"ű

 

Na igen, én is valami hasonló logika mentén futtattam le magamnak a szcenáriókat már elég régen.

 

"Jelenleg épp te beszélsz arról, hogy vagy az egyik, vagy a másik végélet legyen."

Mert a 140-es éppen az a vonal, amire már nagyon régóta illik - ellentétben például a 150-essel - hogy radikálisan hozzá kellene nyúlni a vonalhoz. Nem elég kapirgálni. A másik végletet meg úgy értettem, hogyha nincsen pénz erre, addig ne is nyúljanak inkább hozzá, mert az nagyon hosszú időre be fogja skatulyázni újfent a vonalat olyanra, amilyenre megcsinálnák... Ha jelenleg éppen ennél a vonalnál pont ez jelenti a végleteket, akkor igazad van, de pont azért mert itt már régóta nincsen más megoldás. 

 

"És középút lenne a tervezett Szeged-Kiskunfélegyháza projekt is."

Ezzel továbbra sem értek egyet, sőt...

"Pont hogy egy viszonylag olcsó, személyszállítási oldalról magas hozzáadott értékű (személyforgalom gyorsítása, menetrendi tartalékok beépítése) projekt lenne."

A 10-12 perces menetidő/tartalékidő-növekedés egyáltalán nem számít manapság magas hozzáadott értéknek egy ilyen projektnél. És még olcsó sem lenne, főleg a mai projekt-árakon számolva a kivitelezőknél, bár ez már jobban relatív. Ne tegyünk úgy, mintha ez a felújítás radikális olyan változásokat és/vagy javulásokat hozna el a vonal életében, mert nem lesz igaz.

Előzmény: Fizolti (108942)