AKF996 Creative Commons License 2024.03.28 -1 0 108958

"Van ahol az IC része a távolsági és az elővárosi közlekedésnek is"

 

Akkor nagyon rosszul van használva az IC, mint vonatnem és szolgáltatási szint, remélem ezzel nem mondtam újdonságot.

 

"de valahol minimális távolsági érdeksérelem mellett tud érdemi pluszt adni"

Csakhogy ez a bizonyos érdeksérelem általában nem is annyira minimális.

 

"Ennek az ellenkezőjét is állítottad:  ellentétben például a 150-essel - hogy radikálisan hozzá kellene nyúlni a vonalhoz"


A radikális hozzányúlást még mindig úgy értettem, hogy - a 140-essel ellentétben - elég lenne az egyvágány az elővárosi zóna alatt. Ettől még egyértelműen kellő projekt a 150-es. Szerintem túltárgyaltuk.

 

"Csak ettől még ugyanúgy kellett a teljes vonal felújítása. Nem volt opció, hogy a vonal egy kis részén egy kis projekttel lehet haladni"

Egyetértek, csak a vágányszámban nem. Szerintem lezárhatjuk.

"ellentétben a 140-essel"

Ezzel továbbra sem, hogy itt kis projekttel olyan nagyot lehetne haladni. 10-12 percért fölösleges ennyit beleáldozni egy felújításba és részleges kétvágányba. Értelme nem túl sok, cserébe legalább garantáltan be fogja skatulyázni évtizedekre a 140-es kapacitásait és formáját,adottságait, az egészen biztos.

 

"Ezek a projektek arra jó példák, hogy egy nagyprojekt menetrendi koncepció nélkül nem hoz fejlődést"

Meg a vontató és vontatott járművek hiánya, az infra "mellékes" elemeinek mint a bizt.ber, ETCS stb nem kiépítettsége és/vagy nem (rendeltetésszerű) használata.

 

"és az mennyire köthető a még mindig nem teljesen kész vonalhoz"

Idén kész lesz a maradék is elvileg, akkor onnantól Sl-tól Kürtösig meg sem kell már állniuk érdemben a tehereknek. Ami valljuk be, egy olyan durva fejlesztési-gyorsítási szint lesz a teherpiac szereplőinek, ami lényegében semelyik másik nemzetközi fővonalon nem adott.

 

"Ha viszont volt, akkor viszont az nem igaz, hogy a 150-es egy megalomán projekt, mert annak részben ugyanez a célja"

???

Csakhogy a 120-as teherforgalma össze sem hasonlítható a 150-esével (és amúgy az elővárosi zónán túl a személy sem), sem volumenben, sem nagyságrendileg. A román átmeneten mindig is sokkal több tehervonat közlekedett, mint a szerbek felé, és a 120-as esetében erre még úgy másfélszeres forgalmat rápakol maga a kürtösi terminál is.

Előzmény: Fizolti (108953)