Fizolti Creative Commons License 2024.03.29 0 0 108972

Nem is tekinthetők ezek a vonatok IC-nek, szerény véleményem szerint

 

Még mindig egy egységes valamit próbálsz ráhúzni egy nem egységes szituációra. 

Akkor még egyszer: azt is lehet, hogy merev feltételekhez kötjük, mi számít IC-nek. Csak akkor be kell vállalni, hogy egyes helyekre ilyen, máshova olyan vonatnem lesz. 

 

Azért ez a szituáció teljesen más tényezők miatt alakult így, elsősorban a szezononokon...

 

Itt a szezonon kívüli időszak, alapütemes vonatairól van szó. 

 

például csak odáig van drót 

 

Ennek nincs jelentősége. Ebben az irányban tovább Szombathely előtt egyetlen olyan város sincs, ami szerinted IC megállást indokol. 

 

így ott egy mindössze ekkora méretű kisváros is egyeduralkodó lehet, önálló IC-indulási pontként.

 

Ez így nagyon önkényes. Megintcsak ott tartunk, hogy ha egy húszezres város a környék legnagyobb települése, akkor induljon onnan távolsági vonat, de ha nem, akkor meg se álljon. 

 

Az egész hipotézis onnan indult, hogy HA majd egyszer végig kétvágányú 160-as és ETCS-sel stb facilityvel felszerelt, "hiper-szuper" vonal lesz a 140-esből.

 

Miközben az a helyzet, hogy akkor sem. Lásd még egyszer a 120-as vonalat, ahol kétvágány, alakuló ETCS mellett is esélytelen több szintű szolgáltatás, mert három tizenezres település van csak, meg elnéptelenedő párszáz fős kistelepülések. Rendszerben kellene gondolkozni. Nyilván egy sokmegállós elővárosi szakaszon, ahol alapból félóránként van személyvonat, az fogja kiszolgálni a huszonezres  várost, meg a párezres községet, míg a távolsági nem áll meg. Ahol viszont nincs más, csak a távolsági, ott vagy az szolgálja ki a tiszenezres várost, vagy max pár "igényalapú" személyvonat.  

 

pl még tovább zsugorodik a kisvárosok lakosságszáma kvázi óriásfalvakká.

 

Ez sem annyira egységes. Valahol még nőhet is a lakosság, ha az más települések elővárosaként tud fejlődni. De természetesen messze nem mindenhol. 

 

Az egész kontinensen nincs talán még egy ilyen hely, ahol ekkora tempóban haladnak a kiépítéssel, üzembehelyezéssel.

 

Annyira nem egyértelmű, érdemes lehet jobban utánanézni (pl. Görögországban egy tavalyi, nagyon csúnya balesetig nem hogy az ETCS nem készült el egyes szakaszokon, de valahol még működő biztosítóberendezés sem volt, ment az emelt sebességű közlekedés vörös, meg sötét jelzőkkel). 

 

bizony vannak példák ilyenre is, hogy a jó kiépítés és viszonylag gyors haladás miatt jöttek rá pluszban később.

 

Ami megint azt támasztja alá, hogy a 150-es esetében is nőhet a forgalom (amúgy ha már EU tagság: Szerbia is tagjelölt).  

 

Előzmény: AKF996 (108968)