Sziasztok!
Jon a klima idoszak. 2018 kozepi Golf Variant. Ez mar R1234yf gazos.
Tavaly azt csinalta, hogy csak a vezeto oldal hutott, az utas oldal nem.
(nem a terelo lapat ragadt be - ugy tunik, ha kevesebb a gaz, akkor csak a radiator egyik felet huti)
Nagy nehezen talaltam olyan szervizt ahol tudtak R1234yf gazzal tolteni Szloveniaban.
(nem egyszeru, a helyi VW kepviselet (Koper) is bevallotta, hogy elvinnek mashova az autot (Ljubljanaba), mert 2 napra akartak bevallalni).
Na mindegy, a lenyeg az, hogy leszivtak a gazt meg meg ami kijott, levakuumoltak, minden jo volt, 1 ora utan is tartotta a vakuumot.
Most ujra ezt csinalja. Csak a bal szellozobol jon a hideg - de az sem olyan nagyon hut.
OBD elevennel megneztem. Allo motornal kb 4.8-6 bar kozotti a nyomas (homerseklet fuggo).
Aztan beinditva ez felmegy 7-9 bar koze. 18 fokos kulso homersekletnel a bal resz 12 fokot fuj, a jobb meg 20,7 fokos.
(MAX AC allasban, a szellozok nyitva, ajtok nyitva) (nyilvan a nyomas keves, ha jol olvastam, akkor 8-20 bar kozott kene lennie)
Most nincs kedvem utana jarni, igy rendeltem AC Doctor Amazonjarol egy tolto szettet.
Nem R1234yf amit bele lehet tolteni - hanem masik gaz van benne. Ami a netes infok szerint nem uveghaz hatasu es nem mergezo es nem gyulekony.
Felvettem a kapcsolatot a gyartoval - a valaszuk szerint lehet keverni a meglevo es az o gazukat. A kiten rajta lesznek az infok - emailben nem mondtak tobbet.
(linken lathato a doboz aljan az osszetetel)
Mivel tavaly az 1 oras vakuum tartas utan ujra toltottek az autot a megelelo gazzal, olajjal, sot szinezeket is raktak bele, iden megneztem van-e barhol nyoma az UV reagens sarga adaleknak.
Sehol. Persze utas terben nem latom a radiatort. Csak a 2 szelepnel sarga ahol betoltottek. UV lampaval megnezve, sotetben.
L szelepet lecsavarva szisszent - szoval tippre a Schrader szelep ereszthet egy icipicit.
Mivel a rendelt keszlet 2 flakon (plusz a csovek, manometer), es 1 flakon boven eleg az autom ujra toltesere (460g R1234yf a gyari adag), igy meg nem rendeltem a szelep cserejehez valo nyomas alatt szelep cseret lehetove tevo keszletet.
Az uj gaz elvileg harmad annyi tomegbol tudja az R1234yf parametereit (170g kell a 460g R1234yf helyett) - kivancsi leszek haza vagom-e vele a klimat.
A keszlet eleg olcso es pont 2 toltesre eleg, igy megtoltom es ha nem javul, meg mindig vihetem a tavalyi szervizbe. Nem kell bele egy full flakon, mert ugey nenm csont ures.
Az lenne a kerdesem a hozzaertokhoz: mennyi az uzemi nyomas (es milyen hofokon) az R1234yf eseten? Mert ehhez sehol nem talaltam ar R134 gazhoz szokasos kulso homerseklet fuggvenyeben megadott nyomas gorbeket. (a manometers toltesnel eugye csak a kis nyomasu oldal nyomasat fogom latni - persze kozben az OBD eleven progival tudom nezni a rendszert eloben).
Netan 2018-as R1234yf-es Golf (2.0 TDI, 150 Le) eseten van valahol hasznalhato info a klima nyomasarol? Se szerviz manualt se egyebet nem talaltam.
(azt tudom mennyi lenne az idealis gaz tomege es mennyi olaj kellene a rendszerbe)
Ha valoban a Schrader szelep ereszt - csere nelkul lehet azt jol tomiteni? (folia a kupak ala vagy egyeb modon?) (mivel kb 1 evet kibirt a toltes ota es azota is van kb 5 bar a rendszerben, ezert nyilvan valami nagyon kis merteku szivargas lehet. (vegso soron berendelem a szelep cserelo kitet - nem azon a 40 euron mulik. A kit es a tolto kit ara is kevesebb lesz a tavalyi toltes koltsegegnel (utazas + toltes).
A kupak rohadtul ra volt csavarva, de szisszent amikor meglazitottam, igy ott biztosan van szivargas.
Husvet utan 1-2 nappal megjon a tolto szett - aztan meg mindig raerek megrendelni a szelep cserelo szettet ha azt mondjatok nem lesz jo a meglevovel.
Elore is koszonom!