Jenne60 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 2293

Sziasztok!

 

Kérdésem az akkumulátor értőkhöz.

Autó indító akku a kérdésem tárgya. Általában csak kéthetente megy az autó, 5-6 indítás és 80-100 km út. Előtte akku feltöltve LIDL-s mikroprocesszor vezérelt  töltővel, ez egyébként egy CTEK töltő kínai klónja. Amikor leteszem az autót, leállítás után rámérek az akkura és ekkor 12.74 V-ot mérek általában. Két hét múlva már csak 12.45-12.50 V-ot mérek és van úgy többször is, hogy ilyenkor az autó indítókulcsával a távirányítós gombbal már nem tudom nyitni az ajtót, csak ha beteszem a zárba kulcsot és azzal nyitok. Viszont itt jön a de!...Ilyenkor, 12.45 V-nál  ha indítom az autót, azonnal és pöccintésre indul. Tehát a megfelelő indítóáram még rendelkezésre áll az akkuban. Dízel 1.4 TDCi Ford Fiesta az autó.

Ez mennyire lehet vagy okozhat majd gondot a későbbiekben, a nyári használatkor? Nyaralás például ....

Az autóban lévő akku az 60Ah és 590A indítóáramú, a rajta lévő adattábla szerint.

Gondolkozzak lassan egy új akkumulátor beszerzésén?