FERENSZ Creative Commons License 2024.04.01 0 0 2688

Altaya Renault 4 pickup "paint diorama":


Köztudott, hogy nyomon követem a különböző modelles sorozatos kiadványokat.
Ezzel a diorámással sincs máshogy a dolog.
Idáig 2-3 példányt szereztem be, mert általában azt nézem milyen autó van hozzá, de persze néha az számít inkább, hogy milyen a dioráma.
De egy diorámáért nem feltétlen veszek meg egy olyan kiadványt, amiben olyan autó-jármű van, ami nem tetszik, nem érdekel, vagy nem tudom eladni.
Ellenben ha olyan modell van benne ami érdekel, de a dioráma nem kellene hozzá, az már egy kicsit más tészta.


Egyik nap felnéztem ismerős oldalára, mert úgy volt hogy András Szabó "Apó" kollégám is betervez ezt-azt, és a figyelmembe került ez a Renault 4 pickup festős dioráma.
Noha láttam már akkor is mikor megjelent és mikor friss példányként kikerült ismerős oldalára is, de annyira nem mozgatott meg.
Viszont az utóbbi időben úgy éreztem, hogy lassan a parkolós diorámám is "kiöregszik" és ideje lenne - ha nem is véglegesen, de időnként - újítani kicsit.
Így hát beszereztem ezt a változatot, mivel még "régi készletes" volt, így pici engedmény is volt rá.


Le is beszéltem az illetővel a dolgot, mivel úgy volt, hogy nem biztos hogy tud jönni majd a KMO börzére, így úgy beszéltük meg, hogy a hétvégén valószínűleg arra járok az Ősökkel, mivel terveztünk lemenni Izsákra sírkő újítást illetően, meg akkor már persze kilátogatunk Soltszentimrén is a temetőbe és akkor mondom útközben be tudom ejteni az illetőt.
Így is tettünk.
Reggel felkeltünk, előtte még gyorsan beugrottunk - vagyis pontosabban csak Én - a Family Diszkontba süteményt nézni kollégáimnak, de sajnos nem volt.
Majd át a Nagykőrösi Mekibe, ahol McReggeliztünk, közben már írtam egy üzenetet az eladónak hogy a közelben vagyok és hogyha elindulunk onnan akkor ismét írok.
Így is lett.
Bekanyarodtunk a lakáshoz ahol már a garázsnál várt, gyorsan átvettem-fizettem s folytattuk utunkat.
Hazaérvén - mivel jól elment a nap és egy finom ebéddel meg is terheltük emésztőrendszerünk - így jól esett végre a pihenés, de persze nekem még fotózni kellett.
Nem is szeretem másnapra hagyni - hacsak nem vagyok nagyon fáradt - mert ilyenkor frissek az emlékek, élmények, ilyenkor szeretem megírni a cikkeket rögtön beszerzés után, mert utána halványulnak az események.
Nézzük is hát.


Először - mint mindig - a modellt mutatom be, majd utána térünk rá a "környezetre".


Nem kedvencem ez a Renault.
Nem szeretem.
Persze mint talán a legtöbben, a kis 5 ajtós változatban ismerjük, de érdekes hogy a franciáknál volt olyan sorozat is, amely kimondottan erre a típusra volt szabva - igen jól olvastad, nem kimondottan a márkára mint Renault, hanem erre a típusra - mindenféle variánsban.
Az ilyenben nem látok lehetőséget - noha nem tudom mennyire fogyott - de egy azon gyártmány típusát, többféle változatban kihozni, szerintem nem jó üzlet.
Ugyanis idővel felhagy a gyűjtők érdeklődése...már megint ez, megint egy másik kiadásban...
Szerintem kell a változatosság is egy sorozatba, hogy változatos legyen a modellkínálat.
Legyen benne régebbi és modern, szedán és kombi, kis áruszállító és esetleg sportos kivitel.
Persze lehet tévedek, a fene tudja, mindegy.
Szoktam is látni hogy hirdetik, neten is nem egy olyan eladónál szoktam többet látni a kínálatban akinek akad belőlük, de nincs rá érdeklődés-kereslet.
Vagy nagyon minimális, legalábbis így veszem észre.


Beáldoztam magam, mert úgy voltam vele, hogy elvégre is egy aranyos kis platós Renault, a kis áruszállítókat amúgy is kedvelem és persze a dioráma is tetszik, még ha olyan semmilyen is.


Szép lámpákat kapott, jó a fekete rovátkás hűtőmaszk is rajta a kis Renault emblémával.
Kapott helyzet-irányjelző festést.
Fehér lökös, rajta fekete ütközőbakokkal, és a lámpák melletti részek is a lökösből futó műanyagok amik ott bekapcsolódnak a formaöntvénybe.
Jók a tükrök is - vezető oldalin majd igazítok kicsit.


Hátul szép lámpákat kapott, rajta egy sárga irányjelzős felületi festéssel.
Egy picit zavar a bal hátsó lámpánál az elrontott furat luk, de meg tudom szokni.
Kapott két rendszámvilágítás bütyök berakást is, rendszámot, és persze a platóajtón kivehető a domború Renault felirat is.
Szintén az aranyos kis fehér lökös, mely a széleken kicsit erőteljesebb és oldalt is kapott egy kipufogót az ajtó alá.


Persze szétkaptam a modellt, mert mondom megnézem kicsit belülről is.
Érdekes hogy megcsinálták rajta a műszerfal egységet és kis Renault emblémát is kapott a kormányra.


A sebváltó is érdekes, ami mondjuk így elsőre egy oda nem illő, berakott vonószemre hasonlít inkább, de jópofa :D


A modell alvázát 3 csavar fogja.
Egy elől és kettő hátul a sarkoknál.
Gondoltam rá hogy a hátsó lámpa dolgot megoldom, de ezek szerint nincs elkent vég, így kissé kockázatos lenne, így letettem róla.
Látható hogy a hátfal azonos színű, külön elemként legyártott, ott is megkapta a kis hátsó ablakot rajta, fent a tetőn lévő merevítőé az a két ezüst pecek és persze az ablakok szegecselése és a tükrök helye is látható.


És most jöjjön a körítés:


Persze sokféle diorámával lehet találkozni ebben a kiadásban, de - számomra - nagyon kevés az olyan, amelyiknél jó az autó típus választás is és a dioráma is.
Ezt azért választottam, mert noha a kínálatban elérhető autósiskola, rendőrség, pékség, étterem, gyógyszertár, stb...mert ez olyan semmilyen.....és pont ez a jó benne, hogy mivel "átalakítás alatt áll", vagy mondhatni az új üzlet helyiség most készül, mindenki azt láthat-képzelhet bele amit akar.
De ha azt nem is, így is jó, mert egy "jómunkásembör" éppen alkot, amiből később lesz valami, ami lehet sikeres lesz és azáltal meghatározó......vagy épp fordítva.
A diorámában kapunk egy festő figurát, egy festékes vödröt és egy létrát.
Külön jópofa hogy a figurák életszerűek, ki vannak festve.
Mint itt is látható, fehér nadrágban, kék pólóban, rajta a fehér nadrágpántok, fehér sapka, a kezei és feje bőrszínű természetesen és arca is van, nem csak formára, hanem a szemek is megvannak csinálva a fejen.
Szóval nem rosszak.
Anno a Matra Rancho éttermeset imádtam, mert mondom jó járgány, jó a dioráma is és részletes.
Négy szék, két napernyős asztal, figura és még a kis íves elegáns lámpák is a diorámán.
Az nagyon eltalált volt.


Ami érdekes, hogy a létrának nincsenek fúrt lukak, így azt simán lerakhatjuk akár emberünk mellé, vagy akár a dioráma másik végére is....vagy esetleg ki az útra keresztbe, mint aki "sz.rok az egészbe a p.csába már!" elven van mikor rossz napja van :D