sooty Creative Commons License 2024.04.02 0 0 89609

Akkor kicsit nézzünk műszaki dolgokat is. 

A 166on első lengéscsillapítót is cseréltem. Közben lettem figyelmes egy dologra, amihez a kérdés is csatlakozik. A lengéscsillapítóra ráhúzzuk a rugót. Itt már feltűnt, hogy a kappánál gumi van lent is, na itt nincs, fém a fémen. Illetve az egyik rugó némi gumírozott bevonatot tartalmaz. A rugó tetejére ugye egy gumitányért kell rakni, majd arra egy fém házat, majd toronycsapágy, és így kell összehúzatni a felsorolt alkatrészeket. 

Fontos ugye a rugó pozíciója, mert ha figyelmetlenül rakjuk össze a két lengéscsillapító eltérő magasságú lehet, ami azt eredményezheti, hogy az autó ferdén állhat, lejthet egyik irányba. 

Kappánál a rugó alsó és felső fele egyértelműen pozicionálható, gyerekjáték összerakni. A 166nál alul nem igazán van fix pozíció, gyakorlást, odafigyelést igényel, hova rakod a rugó végét. De ez 1-2mm eltéréssel jól eltalálható. Na felül az érdekesség. 

A gumitányérba a rugó vége egyértelmű. Hanem a gumitányér és a ráhúzható fém ház pozíció?

Na a gumitányér egyik felöntésén van egy nyilacska. A fémházon pedig van egy S és egy D jelölés. Mind a két jel egyértelműen a fémház élére is rá van vezetve, ide kell a gumitányéron lévő nyilacskát illeszteni. De ezek szerint a gyár kétféle pozíciót határoz meg. Nekem a D-nél volt mindkettő, mielőtt szétszedtem volna. Úgy is raktam össze. De összerakhattam volna úgy is, hogy az S-nél legyen. Csak az a lényeg mindkét oldali egyforma legyen. 

Előfordulhat, hogy az egyik jelölés esetén alacsonyabb a másik esetén pedig magasabb lesz a futómű, illetve a hasmagasság?