R. Scherbotsky
2024.04.03
|
|
0 0
119740
|
Arra találták ki ezt a rendszert, hogy a fiatalabb, kevésbé szennyező autók elterjedését ösztönözzék vele. Akik régebben nagyobb motoros vagy dízelautót vettek, azok továbbra is kedvező adótételek mellett használhatják őket (egy korábbi logika szerint számított összeget indexálnak nekik évről-évre, szerintem ez abszolút fair), viszont a regisztrációs díjukat nagyon megemelték, hogy ne nagyon legyen kedve senkinek ilyet a nevére venni. Ez szerintem egy lényegesen értelmesebb rendszer, mint Hollandiában, ahol 10 euróért a nevedre vehetsz bármilyen kocsit és ahol sokan az öregebb autóknál az első komolyabb szervizszámla kifizetése helyett inkább ki is szállnak belőlük, így adják körbe-körbe a romokat egymásnak.
A hobbiautózásnak a flamand rendszer nem kedvez, amíg 30 éves nem lesz a kocsi - onnantól viszont pici pénzből regisztráltatható és az adója sem több évi pártíz eurónál. |
Előzmény: downer (119739)
|
|