HUN-12214 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 45422

Nem a vasig, de a jó állapotú részek is le lettek szedve. .... el van válva az üvegszál a tőkesúlytól... Ez még kérdéses, hogy így hagyjuk-e.

 

Ezt most nem pontosan értem, némi ellentmondást érzek :) Én ezeket a delaminálódott részeket feltárnám egy ilyen nagy helyreállítás során, legalábbis a legnagyobbat megnézném. Aztán jó nagy átlapolással (15:1) visszalaminálni (vagy kisebb hibát kiglettelni) és úgy befejezni. Hamár...

 

Az epoxy alapozó (némelyik algagátló alapozó is az) jól véd az ozmózis ellen, ha száraz a hajó. Mindig meg van adva a szükséges rétegvastagság (rétegszám), nagyon sokat nem érdemes spórolni.

 

A keel csavarokat meg tudod nézni mágnessel, ha fogja, akkor sima acél, azon jól látszik a rozsda, szemmel könnyű ellenőrizni az állapotukat. Ha nem fogja, akkor rozsdamentes, az viszont belülről, a menet felől szokott korrodálódni (réskorrózió). Utóbbit egy régi hajónál érdemes alkalmanként ellenőrizni, egy-egy darab leszedésésével és visszahúzásával.

 

 

 

 

 

Előzmény: Biwak_ (45421)