bigjohni Creative Commons License 2024.04.13 0 0 17492

Sziasztok,

 

Egy érdekes probléma megoldására szeretnék ötleteket, javaslatokat kérni.

Állófűtés: Webasto Thermo Top Evo

Vezérlő: ThermoCall TC4

Autó: Audi S6 4.0

Az autó és az állófűtés teljesen újszerű, hibátlan állapotban van.

Állófűtés hibátlanul működik a kesztyűtartóban található villogó zöld gomb megnyomására vagy mobil applikáción keresztül is. A fűtést az autó 1 hetes korában márkaszervizben szerelték be. (2015 Berlin)

Az autó vásárlása előtt PCV szelep csere miatt megbontották a vízkört.

Fél évig használtuk hibamentesen, de miután ősszel először bekapcsoltuk az állófűtést, indulás után 1-2 kilométer múlva felforrt a hűtőfolyadék. (Ekkor már nem üzemelt az állófűtés.) Ezt még kétszer megismételte majd úgy tűnt, hogy normalizálódott a helyzet. Az autót több hónapig hiba nélkül használtuk.

Tavasszal szerviz alkalmával megbontották a vízkört, hűtőfolyadékot cseréltek. Az autót egész nyáron hiba nélkül használtuk, de miután ősszel állófűtéssel előmelegítettük a motort, indulás után rövid idővel ismét többször felforrt.

 

Amiben biztos vagyok,

A motorban van egy mechanikus fő vízpumpa és három elektromos segéd keringtető pumpa.

Szakik szerint a segéd pumpák hibája esetén max. nincs fűtés, vagy egyéb apró dolog lehet. A fő pumpának le kell hűtenie a motort. A felforrással egyidőben fűtési rendszer segédpumpa áramkör hibát ad az autót. Azt sajnos nem tudom, hogy a segédpumpa hiba vagy a forrás van korábban.

Az állófűtés használatának tuti köze van a túlmelegedéshez mert ennyi véletlen nincs. Az autóval mentünk 20e kilométert izzó nyárban, de mindig akkor forr fel miután ősszel bekapcsolom az állófűtést.

 

Az én ötleteim,

Szerintem a hűtőkör megbontásakor levegő reked meg az állófűtés körében, amit az állófűtés indítása után betol a motorba ami a légdugó miatt megforr. Jó esetben kidolgozza, de most sajnos nem így lett.

Az autót szoftveresen kell légteleníteni mely során a kiegészítő pumpákat kapcsolgatja a gép, aminek az az eredmény, hogy kidolgozza a levegőt a rendszerből. Ez sikerült is, de szerintem levegős maradt az állófűtés, mivel az utólagos. Lehet, hogy észre sem vették.

 

Kérdésem az lenne, hogy a fűtésnek van külön keringetője? Van benne esetleg egy szelep is ami nem engedi a forró motor folyadékot a kályhába pl. üzemen kívül nyáron?

 

Szerintetek jó az elmélkedésem?

A kályhát is külön ki kell légteleníteni.

Mivel az állófűtés szivattyúját nem indítja el a gyári légtelenítő program, megoldás lehet az, hogy állófűtés üzem közben végeznénk el a motor légtelenítését? Esetleg többször.  

 

Nagyon köszönöm a segítséget.