forceberg_avs Creative Commons License 2024.04.16 0 0 852586

Normál üzemben a DPF nem megy 400-450°C fölé.

A DPF regeneráláskor 600-650°C között égeti ki a kormot.

Ehhez kell a gázolaj a DPF elé, erre szolgál az 5. injektor. Az oda beadagolt gázolaj begyullad, azzal emeli meg a DPF hőmérsékletét a korom kiégetéséhez szükséges 500°C fölé.

Van még ugye a hengerekbe kipufogás idejekor fecskendezett megoldás, az égéstérbe fecskendezett gázolaj szerintem nem ott helyben a hengerben gyullad meg, mert nem alakul ki a kompresszió, mivel nyitottak olyankor a kipuff szelepek.

Sőt, ugye ezért is emelkedik meg a motorolaj szintje, mert a gázolaj egy része le is folyik. Vagy nem? :D

Diaggal a DPF, de a turbó turbina hőmérsékletét is lehet monitorozni menet közben.

Előzmény: Pinga2042 (852584)