trizs77 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 345

ezek nem közlekedés politikai ügyek.

ezekből ide az tartozik, hogy a ma mellékvonala gyűjtő névvel nevezett vasútvonalak döntő többsége HÉV-nek épült, ami helyi érdekűt jelent.

Szó szerint.

A Helyi Érdeknél meg teljesen mindegy egy vasúti ív sugara.

 

Ott - helyi Érdeknél - az volt a döntő, hogy :

 - olcsó legyen,

 - a helyi árút olcsón elvigye a felvevő piachoz ami az esetek 905-ban a legközelebbi nagyvárost, vagy közép várost jelentette.

 

Ha mellette még személyt is szállított akkor az már csak hab volt a tortán.

 

A szekér fuvarozással szemben minden gőzvasút a maga 20-40 km/h-s sebességével maga volt a közlekedés politikai ugrás.

 

A szekér fuvarozással (5-8  mázsa) szemben minden gőzvasút a maga 200-300 tonna ! hasznos terhelésével  maga volt a közlekedés politikai ugrás.

 

 

Előzmény: f_k (344)