f_k Creative Commons License 2024.04.16 0 1 346

Helyi Érdeknél meg teljesen mindegy egy vasúti ív sugara.

 

Nem értek egyet!!!

Az ívsugár az alkalmazható sebesség összefügg egymással.

Volt olyan HÉV ami ma II. rendű fővonallá épült át ezek egy része még villamosított is!!!

Példa: Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas

2 helyen van korlátozás egyik Kiskunmajsa maradt R 300 m ív így 60 km/h kb 2,5 kilométer a másik Kiskunhalas a delta és állomás közti ív sebessegkorlátozásos. Ez utóbbi kb. 1,5 km az összesen 46 km vonalból.

A pálya 100 km/ h , villamosított , Köfi etc.

Kelebia , Szerbia felé kilépő tehervonatoknak tranzit útvonal, de ahogy fogalmaztad HÉV "volt"....

 

A "Helyi Érdekü Vasút" azt jelentette, hogy az építési költségekből  az állam kb. 1/3 , az érintett községek , városok 1/3 részben ill. a többi részét hazai vállalkozások helyi polgárok , bankok ill Francia befektetők fedezték.

 

Amiket leírtam arra próbáltam utalni, hogy egy 1896-ban vagy  1908-ban megépített pálya is jól használható, ha a paraméterei az alkalmazható sebesség, a tengelyterhelés miatt lehet megfelelően kihasználni, a "Hévek" re nem költöttek, sok esetben maradt a 60-70 évvel ezelőtti állapot alacsony tengelynyomással és kanyargós alacsony sebességre képes nyomvonalal.

 

Előzmény: trizs77 (345)