"A levegö felmelegedése függ attol hogy milyen gyorsan nyomjuk össze,hiába van 32 bar kompresszionk ha nem elég gyorsan nyomjuk össze a levegöt,nem fogja elérni a kivánt hömérsékletet"
-> igen: a höcsere, itt höleadas, höveszteseg függ az idötartamtol; adiabatikus = höszigetelt kompresszio eseten pV a kappadikon = allando, ahol kappa ~1.4 levegöre; motorokban durva közelitesekben 1.32 körülivel szamolunk (25+ eve egesfejlesztesben dolgozok)
"A japánok megcsinálták a 14 es kompresszios dizelt ami még be is indul, a megane 2 nél 18,5 a 124 es mercinél 32 volt,de általában nem turbosoknál 22 szokott lenni. Szoval a dugattyut kell gyorsan mozgatni."
regen is voltak / vannak alacsony düritesi viszonyu dieselek, akár 11-gyel is
sokféle szempont van, a fenti peldaidnal nem/sem a "dugattyu mozgasanak gyorsasaga" a fö különbseg
"A gázturbinát itt nem lehet összevetni mert teljesen más rendszer és technika,ott folyamatos égés van."
-> tudom, a BME-n oktattam gazturbinas hajtomüveket
minden összevethetö :-) elméleti, termodinamikai szempontbol meg plane
a kesöi befecskendezes nem gyullad meg a hengerben (ha jol van csinalva); altalaban, ahol ezt hasznaljak a kipufogogazban mar nagyon alacsony a lambda, a reakciok sebessege a resztvevök koncentraciojatol is függ, alacsony lambda mellett olyan lassu a reakcio, hogy nem "ég" a motorban; az oxi.kat-ban van "exoterm" folyamat