FERENSZ Creative Commons License 2024.04.17 0 0 2692

DeAgostini FSO Polonez kombi plus:

 

 


Eredetileg ez a példány volt amely miatt kinéztem a börzére.
Ivkovic Péter barátomnak rögtön jeleztem mikor értesültem róla hogy lesz, mivel a cseh Skodás sorozat és az FSO sorozat némely darabjait is leginkább Tőle sikerült beszerezni.


Érdekes hogy indult a lengyeleknél egy ilyen FSO sorozat, ezért mondom hogy szerintem minden országban érdemes valamiféle sorozatot indítani.
Oké persze a cseheknél ott a Skoda, ami saját jármű márkájuk és a lengyeleknél is ott az FSO ami szintén sajátjuk, de nálunk is lenne igény Suzukikra.
Lévén korszakváltó volt a Suzuki és az Opel a kgst modellek felhozatala után, ugyanakkor persze mi is gyártjuk őket.
Igaz csak székhelyileg mivel nem saját hazai autómárkánk, de mégis valamilyen szinten a miénk (is).


Az FSO autókról nem tudok jót, vagy rosszat mondani, noha gyanítom hogy azért nem volt az emberek kedvence, de mégis azokban az időkben, annak is tudott valaki örülni ha végre egy saját autóhoz jutott, még ha esetleg egy olyan példány is volt, mely se nem volt jó, se nem volt megbízható (ez csak az Én magánvéleményem).
Tény hogy nem egy szépség, nekem mégis bejön.


Ahogy az oroszoknál, úgy a lengyeleknél is - ezt a márkát illetően - mondhatni bejön az, hogy adott egy saját hazai márka és abból csináltak mindenféle változatot, ezáltal is erősítve azt hogyha valamilyen autóra szükséged is van - legyen az egy csapott (Polonez), egy áruszállító (Polonez Cargo), egy családi kombi (Polonez kombi) - akkor a saját piac kínálatából válassz.
Így igen csak meglepődtem mikor láttam hogy ez a példány érkezni fog az FSO sorozatban.
De annyit elárulok, nem ez volt az utolsó, mert már láttam az elkövetkező megjelenésekben hogy lesz még olyan ami kelleni fog :D


Eleve tetszik a színe is, jól eltalált lett.
Szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes berakással és pici irányjelző beütéssel a szélében.
Alul két ködlámpa berakás is került.
Szép az FSO-s hűtőmaszk is, ami gondolom hogy dupla berakás.
Egyszer maga a hűtőmaszk, egyszer pedig azon belül középen az emblémás rész.
Remek.
Oldalt kapott irányjelző festést, fent került rá antenna és két tetőcsomagtartó konzol is.


Hátul szép rovátkás üveglámpákat kapott, reálisan kialakítva.
A bal oldalit először kikaptam, szerencsére könnyen kijött, mivel a tetején volt egy pici sorja aminek hatására nem ült be tökéletes a helyére, így meg tudtam nézni az alatta lévő részt is.
A modellen csinálták meg az égőhelyes mélyedéses kialakítást, ezüsttel kiemelve.
Remek.
Jópofa hogy a hátsó ajtók után emelkedik kicsit a tető-beltér magasság, ez is azt sugallja hogy lehet bele pakolni.
Igaz az oldalsó ablaknál nem tudtam rájönni mi akar lenni az a fekete vonalvezetés, gondolom csak dísz, mivel az ajtók rendesen nyíltak, nem eltolós változatok voltak persze, így gondolom az csak mint dísz funkcionál.
Kapott egy fűtőszálas hátsó ablakot, rajta egy féklámpa kialakítással, alatta egy hátsó ablaktörlőt, szép a P O L O N E Z felirat is a kilincses fogantyús rész fölött, jobb oldalra megkapta az 1.6MPi jelzést, bal oldalra pedig kékkel és a megfelelő betűtípussal kiírva a Kombi feliratot.


Ami a kerekeket illeti szintén jók, de szerintem kicsit nagyra sikerültek.
Vagy a felnik nagyok, vagy a gumiknak kellene némileg kicsit vékonyabbnak lenniük, ugyanis majdnem kitöltik a kerékjárati ívet.
Ennek ellenére tetszik a járgány, még ha nem is egy szépség.
Remélem még sok más változatot is viszont láthatunk a sorozatban, nem csak a Polonezt, ugyanis ennél a sorozatnál is elkövetik azt, ami - nem feltétlen hiba - de már az a Polonez amit mi is ismerünk a hazai sorozatból vagy négyszer szerepelt a sorozatban amire nem nehéz ráunni ha ugyanazt akarják többször legyűrni a gyűjtők torkán.
Polonez, MR83, MR85, Coupe (ami ugyanaz csak kétajtós kivitelben) szóval...
Ilyen szempontból a Skodás sorozat jól csinálja.
Favorit, majd másik hűtőmaszkos-emblémás, a BlackLine aminél más kerék és némileg más hátsó lámpás kialakítás, így a gyűjtő mondhatni ugyanazt kapja, de mégis egy másik modellt, nem annyira van ugyanaz a hatás-modell érzése a gyűjtőnek csak azért mert egy MR83 vagy 85 kiadás, ami semmiben sem különbözik, vagy csak alig észrevehetően az alap modelltől.


Szóval ez a kombi is nem egy szépség, nekem mégis bejön :D
Természetesen nem akarom lehúzni a márkát, de azért gondolom nem vol olyan világrengető vagy úttörő, így pl az FSO-t nem nehéz elgépelni :D
Örülnék eme példánynak szedán kivitelben is, mivel mikor anno Lengyelországban voltunk, azért még lehetett velük találkozni.
Itthon leginkább a platós, duplakabinos változatokkal találkozhattunk elvétve...