ruzsa janos Creative Commons License 2024.04.19 0 0 11218

Ha már voltatok olyan kedvesek, és ilyen mélységben megnéztétek az eredeti posztot, akkor van még néhány kiegészítés, ami talán közelebb visz a megoldáshoz.

Ez az egész nem a mostani autóval kapcsolatban a legfontosabb, inkább további hasonló esetek elkerülése érdekében.

 

Tehát: Az autó egy karosszériaműhelyben állt 2 hétig, ez után merült le a 12 voltos akku annyira, hogy nem indult. Többször kapcsoltak rá segídindító eszközt, de megnéztem, ez gyakorlatilag csak egy 12 voltos akkumulátor, meg két csipesz.
A Lexus engedi a segédindítást - a plusznak van kialakított érintkezője a biztosítékoknál, a mínuszra megadja, hová kell tenni. Utóbbit NEM oda tették - ez hiba, de erről később.

Ha megnézitek a szétégett nyákot, látszik, hogy a sarka is el van szenesedve. Azon a ponton a nyák galvanikusan rá van kötve a házra. A vezérlőegység egyik lába gyakorlatilag elolvadt (az ECU-n belül). Két csatlakozó van, A és B. Ez a láb a B53-as - ami az egyik test. Az ECUnak 6 testpontja van a rajz alapján. Az A14 belül össze van kötve a B53-mal. Nem értem miért (tud valaki erre magyarázatot?), ugyanis a karosszérián máshová van testelve. Vagyis normálüzemben is kialakul áramhurok, szvsz. Az A14 pin viszont egyáltalán nem sérült.

Maga az ECU ugyan fémesen van a karosszériához rögzítve, 4 csavarrral , két konzolon, de azok festve vannak. Az éleken ugyan vezetnek, de szándékos testelésre nem alkalmas - ugyanakkor az ECU elszigetelve sincs a karosszériától (?).

Első látásra (míg az ECU-t szét nem szedtem), biztos voltam benne, hogy a bikázás során a vezérlőegységre tették rá a mínusz csipeszt, így a házon keresztül, majd a nyákon, majd az 53-as lábon folyt az indítás során az áram (majd utána is, mert a nagyokosok a hibrid bekapcsolása után SEM vették le a segédakkumulátort, vagyis azt a hibrid DC-DC konvertere elkezdte tölteni (gondolom olyan 14 volt fedélzeti feszültség lehet), ezt a Toyota kifejezetten tiltja - a segédindító érintkezőt erre tilos használni.

 

Ahol az a D-pack alkatrész van, legyen mondjuk fet, oda megy be az A1, A2, A3 pin. Az A1 az akku pozitív, az  A2 szerintem kl. 15-öt kap, 10 amperra biztosítva, az A3 pedig megkapja az MREL kimenet által bekapcsolt reléről a pluszt, 25 amperra biztosítva.

 

Mikor megnéztem az autót, világos lett, hogy a mínusz csipeszt ha akarták volna, SEM tudták volna az ECU-ra csíptetni, egyszerűen nincs rá hely.

 

Na akkor ezek fényében van e valami további ötletetek.

A műhelynek ez a kis mutatvány kb 2 millióba fog kerülni, mert a tulaj nyilván csak márkaszerviz javítást fogad el. Kell egy motorvezérlő meg annak a csatlakozója - egyedül az 53-as pin olvadt meg - de a krimpelt kábel nem, csak a műanyag ház. Már ha egyéb baja nincs a járműnek....

   

 

 

 

 

  

Előzmény: ruzsa janos (11204)