Sihu Creative Commons License 2024.04.21 0 6 104966

Évekkel ezelőtt alakítottam át két Fleischmann mozdonyomat (Br65, Br94) ilyen motorral: https://www.ebay.com/itm/263905118204

A fogaskereket én speciel levandálkodtam a tengelyről, Dremellel megvágtam, aztán oldalcsípővel leroppantottam, a tengelynek nem lett baja, a fogaskerékre meg nem volt szükségem. (Lehúzóval is nehéz a fogas és a motorpajzs mögé benyúlni, elég szűk a hely). Fogaskereket én a https://shop.kkpmo.com/-ról szoktam rendelni, mindenféle méret van, rézből és Delrinből (kemény műanyag) lehet választani. 

A motor beragasztását én úgy végeztem, hogy a tengely felőli oldalra vágtam sztirol korongot a megfelelő méretben és átmérőben, ezzel befeküdt a motor a motorpajzs mélyedésébe. A ragasztás előtt Dremellel kicsit durvára megdörzsöltem-csiszoltam a motor és a motorpajzs ragasztandó felületét, a ragasztást két komponensű ragasztóval végeztem.

Már lehet mondani, hogy hosszabb távú tapasztalat, hogy a motor is és a ragasztás is tartósnak ígérkezett, gyönyörű selymes lassúmenettel, megfelelő erővel teszik a dolgukat a modellek, nekem abszolút megérte az átalakítás, ha még veszek Fleischmannt az első dolgom lesz a dobmotort kikukázni belőle. (Persze ha valaki meg van elégedve a gyári motor futásával, ill. digiben be tudta állítani hozzá a CV-ket, akkor a fentieket nyugodtan felejtse el). Egy hátránya van ennek a motornak, hogy nincs önzárása, lejtőn legurul, engem mondjuk nem érint...

 

Diginewl, nem "rátromfolni" akartam a leírásodra, inkább csak megerősítés, hogy működik a dolog hosszabb távon is, gratulálok a munkádhoz!

 

Köszönöm én is a figyelmet, üdv: Zoli

Előzmény: diginewl (104961)