csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.22 0 1 104974

Azzal nem, de világítás beszerelés kapcsán a JC N-s ÖBB City Shuttle, és City Jet emeletesekkel sajnos van.

 

 

- A kinematika kialakítása egy vicc. A visszahúzó rugó gyenge, nincs megvezetve rendesen.

- Magának a kinematikának helyén tartása gyatra. Rá van bízva arra, hogy a belső berendezés tartja síkban, de a belső berendezés rögzítése az alvázhoz gyenge, könnyen szétnyílik, akkor is, ha a kaszni a helyén van, így a kupplungtartó kiugrik.

- Maga a kocsi alvázának a végei, pont, ahol a kinematika mozogna rendkívül vékony, és gyenge, magyarul hajlik.

- A kerekek nem a megszokott módon, egy oldalon szigeteltek, hanem a tengelytől mind a két kerék szigetelve van, így áramszedést csak úgy tudsz beszerelni, ha az áramszedő lamellák a kerekekhez nyomódnak, ergo szerelsz egy fix kéziféket a kocsiba. Mondjuk a vezérlőkocsi eleve gyárilag világító menetfényekkel van ellátva, és mind a nyolc kerék szed áramot, vagyis minden kerék meg van fékezve menet közben.

- A vezérlőkocsi a vonat végén, a fékezett kerekek miatt nehéznek tűnik, vontatáskor nagy az ellenállása, folyamatosan extrém terhelésnek teszi ki a gyenge kinematika rugókat, amik megnyúlnak, deformálódnak, így a kupplungtartó ki tud akadni a helyéből. Jó esetben nem mozdul ki a síkból, de a visszahúzó rugója elveszíti a funkcionalitását, a kupplung lötyög, nem áll be egyenesbe.

- Tolt üzemben, vezérlőkocsival előre a nagy menetellenállású vezérlőkocsi alaposan terheli a teljes szerelvényt, ami úgy néz ki menet közben, hogy a vezérlőkocsi könnyű ugyan, de fékezve van, közben ott vannak a betétkocsik, amik szintén könnyűek, de nincsnek fékezve, és ezt a vegyesfelvágottat tolná hátul egy hozzájuk képest "végtelen tömegű" mozdony. Ennek az az eredménye, hogy gyenge kinematika rugók, a szintén gyengére méretzett, a végeken nem eléggé merev kocsialvázak miatt a tolt ingavonat lépten-nyomon kisiklik, szétakad, mert a kinematikák nem bírják az ilyen terhelést.

 

Szinte minden ívben tolatás után lehet ellenőrizni a kinematikákat, hogy nem akadtak-e szét?

Vontatás esetén meg azt, hogy a visszahúzó rugó képes-e még pozícióba húzni a kupplungtartót?

 

Vannak kételyeim a modellek használhatóságával kapcsolatban... Más gyárók ezt azért képesek voltak kezelni, és ilyen hibákat nem elkövetni, kb. ugyanezért az árért.

Előzmény: PLACI (104956)