Logofet Creative Commons License 2024.04.24 0 2 1291781

Ezek nem vészes összegek, a kiszállási díj szerintem természetes dolog, a mértékén lehet vitatkozni. Nyilván nem mindegy az sem, hogy milyen mennyiségű és értékű berendezést, anyagot, eszközt kell magával vinni a szakinak, függetlenül attól, hogy kell-e adott esetben használnia. Angliában egy olyan -ha jól rémlik Ford Transittal- jött ki az arc a szétesett zárat javítani, aminek a hátuljában egy komplett műhely volt berendezve, és közben egy katalógusból választhattad ki az új zárat ami természetesen szintén ott volt az autóban. 

 

Volt kiszállási díj és 15 percenkénti plusz díj, de még így sem érte el a 80 ezer forintot, messze nem. 

 

Na most, a nap végén valami olyasmi dönt majd el, hogy mekkora kereslet lesz egy bizonyos árszint felett dolgozó szakikra, hogy mekkora lesz a fizetőképes kereslet. Ha a felső decilis 1 millió nettót keres, akkor nem sokaknak lesz pénzük kifizetni havi 2-3 milliót kereső szakikat. Függetlenül attól, hogy az lenne a jó, ha az első összeg 5 millió lenne, a második meg 4. Ebből pedig az következi, hogy szép álom a gipszkartonozókra épülő gazdaság, ha egyszer nincs gazdasági teljesítmény. 

 

Én senkitől nem sajnálom a tisztességesen megkeresett pénzét,  sőt! Mindazonáltal az nem tud tartósan működni, hogy egy gyorstalpalón megszerzett tudással dolgozó valaki -és nem egyvalaki, hanem egy nagyobb réteg- jobban keressen, mint az egy vagy több diplomával rendelkező,  10-20-30 év szakmai tapasztalattal rendelkező réteg. Ilyenkor felborul az egyensúly, és ahogy látom már fel is borult. 

Előzmény: soproniirsai (1291772)