DKori86 Creative Commons License 2024.04.24 0 1 19133

FélOFF merengés:

 

Amúgy jó olvasni, hogy (ok annak ellenére, hogy itt zömében nem 150-200+e km futású autóitok vannak...) ahogy telnek az évek, annak ellenére kisarkítva "az élet legnagyobb gondja" egy S-Crossal a mai napig egyeseknek max a párosodás telefonnal, párásodás, apróbb zörgések stb. és nem valós gyors/váratlan koásból fakadó műszaki hibák (ettől még értem, hogy lehet ez bosszantó akár...), komolyan mondom > bárcsak a legtöbb modellel modjuk 100+e km-el 7 évesen csak ennyi baj lenne! Áh, "ne tudjátok meg" mi van a 10 évnél fiatalabb benzines autók piacán :/ horrorstoris EcoBoostok/TFSi-k, olajzabáló/mállószíjas PureTech-ek...komolyan mondom, hogy az értelmes árú autók közt komoly fegyvertény a BoosterJet-ek (vagy akár a szívó Suzukik) "jósága"...biztos leköptök érte, de hidegfejjel konstrukciós szempontból, alsóbb polcról/ársávból (jó helyen mondom, de kiver a víz, hogy értelmes 7éves autóért 6-7-8M Ft-ot adjon az ember....) még a láncos, nem közvetlen befecskendezéses SCe vagy TCe motorosak amikkel mernék szemezni (mást most ne vonjunk bele, tudom, hogy a sörnyitós márka minőségérzete erősen a Suzuki mögött van, az tényleg spórolós autó..de...). Elgondolkodtam picit a dolgon, de évődök rendesen: az OFFunk továbbra sem kért váratlan kiadást (persze ehhez józan ésszel kell nézni, és nem meglepődni, hogy a tervszerű vezérlés/hosszbordás/görgők/folyadékok stb. nagyszervize februárban 200 felett volt, de az a hülye aki ezzel nem számol egy ilyen/szíjas autónál...szóval hibája/költséges baja továbbra sincs kopp-kopp) így 383e km után köszöni jól van, nem pamacsol stb. Húsvétkor Crikvenicát 6.3as gázolajfogyasztással megjárta lazán (odafele 140, visszafele inkább 150, plusz helyi andalgós csavargások nyomták le...) az 1600kg önsúlyával, síri csendben suhanva méltóságteljesen...utazni azt nagyon tud, ilyenkor "soseakaromeladni" :) de 16 éves, ahogy telnek majd az évek eladni is mégnehezebb lesz, plusz biztos nem fog örökre kiadásmentes lenni (ha meg eseteg megkezdődik valamikor a lakatolási szopófaktor az never ending story). Szóval egyik szemem még bőven tartaná, másik eladná... Igen ám, de most még alacsonyan húznám meg a büdzsét (nem ide tartozik, de a lakáshitel - amiért sajnos az S-Cross is ment :( -, plusz költözés prioritásban van, az "autóbuziságom" ellenére), így S-Crossig most még nem nyújtóznék (inkább max 2/3ad áron egy kombi "sörnyitósért" ami max 6-7éves 100e körül...de azt meg tényleg egyáltalán nem tudnám semmiért "szeretni" :/ ), talán 1-2 év múlva igen. (na de addigra az OFFunk nagykorú lesz...). Aztán itt jön a képbe, hogy várhatóan 1 inkább 2 év múlva az ásványszürke eladó lesz >>> azt lenne logikus megjátszanom. Bonyolítva a dolgot: feleségem most napi 120km-t ingázok autópályán munkába, az hunyorítva alulról évi 30e >>> erre jöhetne dízel is (a mostani nagy OFFot nem szívesen vinné, mert nagy, kicsik a parkolók stb., pedig ésszerű lépés lenne...a Swifttel jár, tudom az is simán bírni fogja még ezt sokáig komoly hiba nélkül...ő meg imádja...én is - őt is :P :D ). Na majd kialakul (szvsz úgyis rugózni fogok még hetekig a dolgon, hogy mi legyen...). Minden esetre apósom most kitalálta, hogy lehet elengedi az i30 CW kezét (azt mondja "nem szoktak össze", meg nyugdíjasként kezd nem tetszeni neki a mélyre ülés)...ééés S-Crossokat nézegetünk neki, kifejezetten S-Crosst (max Vitarát) szeretne, szóval lehet bővül a családi flotta (én meg szerelhetek :D ). ;)

Előzmény: Gyöször (19129)