Vicc ez az egész helyjegy-rendszer, csak erre a nyomorult Hernád IC-re vagy hatféle tarifa érvényes.
Van az elővételben megváltott 650 Ft.-os helyjegy, van az utazás előtti normál 990 Ft.-os, illetve a 300 Ft.-os a gyorsvonati Schlieren, Bdmpee kocsikba. Itt egy érdekesség, bár valószínűleg soha nem fordul elő, hogy mi van, ha már elővételben is csak a gyorsvonati kocsikba kapsz jegyet? Gondolom arra nincs külön tarifa, az ígyis-úgyis 300 Ft.
Aztán ehhez hozzájön még, hogy a hatvanig utazó elővárosiaknak nem kell helyjegy, így ők nyugodtan leseggelhetnek a helyedre páros irányban, aztán vitatkozhatsz velük. Aztán ugye a nemzetközi utasoknak sem kötelező a helyjegy, így páratlanban meg a kassai utasok foglalhatják el a helyedet. Emellé még hozzájön, hogy a Miskolc-Hidasnémeti szakaszon személyvonatot pótol, így ott sem kell helyjegy.
Akkor már mi a büdös jó istenért nem lehet teljesen eltörölni rá a helyjegyet és gyorsvonatnak nevezni? Csak az szopja meg az egészet, aki Miskolcról vagy Mezőkövesdről utazna Budapestre.
Más kérdés, hogy ha rajta múlna, az összes vonatra el lenne törölve ez a katonás, diktatórikus helyosztás, és mindenki oda ülne, ahova akar. A létszámproblémát lehet kezelni egyrészt normális mennyiségű kocsival, másrészt meg a kiadott jegyek számának korlátozásával, de nem kell ahhoz helyeket osztani.
Aztán nem győzek okoskodni a vonat fantasztikus "előnyeiről", minthogy tudsz dolgozni, laptopozni, WC-re menni rajta...stb. Na ebből kb. már egyik sem valósul meg, csak a fosadék helyen való nyomorgás és fulladozás a levegőtlen kocsikban, megfűszerezve a cigányzene bömbölésével.