jbaal Creative Commons License 2024.04.26 0 1 23857

Vicc ez az egész helyjegy-rendszer, csak erre a nyomorult Hernád IC-re vagy hatféle tarifa érvényes.

Van az elővételben megváltott 650 Ft.-os helyjegy, van az utazás előtti normál 990 Ft.-os, illetve a 300 Ft.-os a gyorsvonati Schlieren, Bdmpee kocsikba. Itt egy érdekesség, bár valószínűleg soha nem fordul elő, hogy mi van, ha már elővételben is csak a gyorsvonati kocsikba kapsz jegyet? Gondolom arra nincs külön tarifa, az ígyis-úgyis 300 Ft.

Aztán ehhez hozzájön még, hogy a hatvanig utazó elővárosiaknak nem kell helyjegy, így ők nyugodtan leseggelhetnek a helyedre páros irányban, aztán vitatkozhatsz velük. Aztán ugye a nemzetközi utasoknak sem kötelező a helyjegy, így páratlanban meg a kassai utasok foglalhatják el a helyedet. Emellé még hozzájön, hogy a Miskolc-Hidasnémeti szakaszon személyvonatot pótol, így ott sem kell helyjegy.

 

Akkor már mi a büdös jó istenért nem lehet teljesen eltörölni rá a helyjegyet és gyorsvonatnak nevezni? Csak az szopja meg az egészet, aki Miskolcról vagy Mezőkövesdről utazna Budapestre.

Más kérdés, hogy ha rajta múlna, az összes vonatra el lenne törölve ez a katonás, diktatórikus helyosztás, és mindenki oda ülne, ahova akar. A létszámproblémát lehet kezelni egyrészt normális mennyiségű kocsival, másrészt meg a kiadott jegyek számának korlátozásával, de nem kell ahhoz helyeket osztani.

Aztán nem győzek okoskodni a vonat fantasztikus "előnyeiről", minthogy tudsz dolgozni, laptopozni, WC-re menni rajta...stb. Na ebből kb. már egyik sem valósul meg, csak a fosadék helyen való nyomorgás és fulladozás a levegőtlen kocsikban, megfűszerezve a cigányzene bömbölésével.

Előzmény: dojcstomi (23856)