spedway Creative Commons License 2024.04.27 0 0 266871

Meg van egy másik, amiben Cindric és Rusewksi magyarázkodnak: 

 

https://racer.com/2024/04/26/the-how-what-and-why-of-the-p2p-furor-as-explained-by-team-penskes-cindric-and-ruzewski/

 

Itt elmagyarázzák hogy a hibrid teszten használt kódod egyszerűen csak lemásolták, nem tudván, hogy az egy olyan bejegyzést tartalmaz, ami folyamatosan nyitva hagyja a p2p lehetőségét és nem enged hozzáférést a versenyirányításnak... a magam részéről azt simán el tudom hinni, hogy a vezetők ilyen szinten nem foglalkoznak ezzel, hiszen erre vannak a technikusok/mérnökök akiknek az ilyen szoftvermódosításokkal, verziószámokkal és egyebekkel tisztában kell lenniük, hogy hol mikor mit lehet használni. 

 

A baj sztem azzal van, hogy Newgarden hogyhogy nincs tisztában a szabályokkal, amikor minden versenyhétvégén elmondják nekik, mikor lehet és mikor nem lehet használni a p2p-t? (ezt Herta is megerősítette). Ha észrevette hogy működik, miért nem jelezte a csapatnak? A Chevy mérnök hogyhogy nem vette észre? 

 

Ugyanakkor a szándékosság ellen szól, hogy ha elérhetővé tették, akkor miért használták ilyen kevés alkalommal? Power pl. egyszer sem, Scott egy alkalommal, Józsi pedig mindössze háromszor, bár abból egy esetben pont sikerült megelőznie Hertát. 

 

Amúgy pont ő az, mármint Newgarden, aki rendszeresen nyomogatja a p2p-t, hátha működik. 

De ezt mások is csinálják. Hinch is beszélt erről a közvetítésben. 

 

Some drivers make a habit of pressing the P2P button on starts and restarts in the off chance the system has been mistakenly activated by the series. Newgarden, in particular, is well-known within the driver group for frequently hitting the inactive P2P button on starts and restarts and did so prior to joining Team Penske.

 

Out of curiosity, Cindric asked his engineering team to create a report that would identify how many times his drivers pressed the P2P button in 2023 while it was disabled — use of the button, whether it’s active or inactive, is logged in the data — and the results were telling.

 

“I got the answer I expected, to be honest,” Cindric said. “Last year, Newgarden pushed the button 29 times on either starts or restarts. Power did it 12 times. And McLaughlin did it seven times. And the next thing that I wanted to understand is why is one driver doing it more than the others?”

 

Egyébként az általad linkelt cikkben az is benne van, hogy visszamenőleg is történtek vizsgálatok és nem találtak semmit. 

Pruett ezt megerősíti, bár kérdés, hogy az IndyCar újra lefolytatja-e ezeket a vizsgálatokat, az elmúlt hét eseményeinek tükrében. 

 

As noted in the first analysis piece, one team told RACER it supplied onboard video clips to IndyCar in 2023 which depicted what it felt was suspicious uses of P2P.

 

“I definitely want to clear that up,” Cindric said. “If there was anything in 2023, IndyCar has all that data and everything there. There is zero chance that any of this current occurred in 2023. And they can go through all the data and look at it at any point in time.

 

According to Cindric, there was another identical allegation leveled against the team in 2022 which he says resulted in the team being cleared by IndyCar.

 

“We also want to address this 2022 video,” he continued. “There were some questions in the past about whether or not we were using push-to-pass illegally. There was an inquiry in 2022. McLaughlin was moving his thumb at the button in qualifying, but the ECU wouldn’t have had any push-to-pass even loaded in it.

 

“IndyCar came and looked at our steering wheel because he was moving his finger around, which is something that he does. The wheel was completely disassembled and found to have no issues or infractions. So I just want to clear that up because it was reviewed and IndyCar did come and confiscate our steering wheel and go through all that stuff.”

Előzmény: Generic Jingle (266864)