Burst99325 Creative Commons License 2024.05.01 0 1 85477

Az Ev/A ugyan hazai projekt, tudomásom szerint volt azért szükség orosz segítségre is. Illetve mivel átalakított típus, kellett változzon a típusszám is.

A 717.2M szerelvényeket eredetileg orosz térségbe gyártotta az MMZ, már kész vonatokat kaptunk az orosz államadósság fejébe, nem kifejezetten nekünk készültek, így a .2M csak egy utólag ráhúzott jel.
Jól látszik mindez abból, hogy ezek a kocsik tartalmazták mindazokat az orosz fedélzeti berendezéseket (pl ARS), amit a korábban szándékosan nekünk gyártott .2 típus nem.


A 710-713 összekülönbözésekre visszatérve:

Az orosz asszerint számozott egy típust, hogy milyen felszereltséggel készült a kocsi. Gondolok itt a hajtásrendszerre, vagy az alapvető elektronikai berendezésekre. Tengelytáv alapján nincs eltérő számozás, mert maga a kocsi ugyanaz.
A mi Ev3-asunk műszakilag, és kialakításban teljes egészében megegyezik az Ecs3-mal.
Az egyetlen különbség a vonatbefolyásoló berendezésben keresendő, de az AVR nálunk utólagos módosítás, gyárilag viszont az ARS berendezés maga ugyan nem, de a visszajelzői és kezelőszervei ugyanúgy a vonat részei voltak.


Mondjuk jobban jártunk volna az ARS-sel mint az AVR-rel, effelől nincs kétségem.

Előzmény: Tractron (85454)