Szervusztok !
2022 tavaszi/nyári kiadású Duster 1.5 dCi malacomnál esedékes a két év/30000 km revízió.
Arról is tájékoztattak, hogy „visszahívás” keretében a befecskendező rendszer elektronikus vezérlésének átprogramozása is szükséges, de azt a munkafelvételen nem tudták megmondani, hogy miért.
A NET-en nem találtam erre vonatkozó információt, az angol Duster-fórum az zárt körű.
Ahogy visszaolvastam a fórumot, eddig senki nem tud semmit a mit-miértről.
Ha csak a „méregzöldek” miatt kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, abból köszönöm nem kérek, az Euro-6 mellett már „szagtalan” a kipufogó gáz.
Még a korai szériás 1.5 dCi-knél előfordult hajtókar törést, de már évekkel korábban áttervezték ezt az alkatrészt.
Van valami egyéb probléma ? ( hengerfej? dugattyú? Főtengely? ).
Visszatekintve a korábbi évek dCi-re 90 ill 110 lóerős teljesítmények voltak, tehát a nálam is levő 115 LE-s motornál felmerül, hogy „gyári chiptuning” történt.
Korábbi-, más gyártmányú erőforrások nyomatékát visszanézve a 260 Nm nagyon szép ennél a löket-térfogatnál, nem szeretném, ha kisebb nyomatékkal kellene közlekedni az 1800-2800/min fordulatszám tartományban.
Egyébként ha csökkentenék a teljesítményét, akkor új forgalmi engedély kell, illetve a gépjármű-adó is megváltozna ( amit erre az adóévre már befizettem )